English

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان عنوان کردY

حضور بالغ بر ۱۵ کشور در مسابقات شطرنج «جام رشت»

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه بالغ بر ۱۵ کشور دوست و همسایه در مسابقات سطرنج دریای کاسپیم رشت » حضور دارند، تصریح کرد: این رویداد فرهنگی و ن «جااجتماعی است.

حضور بالغ بر ۱۵ کشور در مسابقات شطرنج «جام رشت»

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، جهانبخش آرمان امروز در آئین افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج دریای کاسپین « جام رشت »، اظهار کرد: بی شک برگزاری چنین رویداد بزرگ بین المللی افتخاری برای جامعه ورزشی استان گیلان است.

وی با بیان اینکه در این رویداد فرهنگی و اجتماعی بالغ بر ۱۵ کشور دوست و همسایه حضور دارند، تصریح کرد: امروز افتخار داریم افتتاحیه فستیوال جام بین المللی دریای کاسپین به نام «جام رشت» را در گیلان میزبانی کنیم و امیدوارم میزبان خوبی برای همه شرکت کنندگان باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: ورزش پدیده ای است که در آن ورزشکاران کشورهای مختلف جهان توانسته اند با کنش های طاقت فرسای خود در برهه های گوناگون سبب توسعه گفتمان بین نظام های اجتماعی شده و در واقع کاهش تنش های اجتماعی و توسعه راهبردهای کلان جوامع را سبب شوند.

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز عنوان کرد: این رویداد بزرگ ورزشی که به همت قهرمانان شطرنج در شهر فرهیخته رشت برگزار می شود پیام مهر، دوستی، وحدت و همدلی ملت بزرگ ایران را برای تمامی مردمان این کره خاکی به همراه دارد.

وی به برگزاری این رویداد بین المللی ورزشی در بهمن ماه که متقارن با یوم الله دهه مبارک فجر و روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این مهم نشان دهنده این است که با تمام تلاشی که مستکبرین جهان به منظور کمرنگ کردن و حذف نام ایران اسلامی از میادین مختلف انجام می دهند، اما در سایه رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری صلح و نوعدوستی که ملت بزرگ ایران اسلامی همواره به آن شناخته می شوند و با تلاش، غیرت و تعصبی که در بین جوانان این آب و خاک وجود داشته و دارد، ایران عزیزمان روز به روز در تمامی عرصه ها با قدرت و اقتدار هر چه بیشتر گام برمی دارد.

حسین میربلوک، رئیس هیئت شطرنج گیلان نیز در این مراسم، با خیر مقدم به شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات اظهار کرد: شطرنج به عنوان یک پدیده اجتماعی و فرهنگی در کنار بعد ورزشی می تواند در مباحث دیگر نیز تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات که در شهر رشت برگزار می شود ۱۶ کشور مشارکت دارند افزود: ۸۰۰ شطرنج باز از ۱۶ کشور در این دوره از مسابقات با یکدیگر رقابت می کنند و این دوره از مسابقات از ۲۳ بهمن لغایت یکم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ به طول می انجامد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه