English

تشریح برنامه‌های هفته دولت در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: 871 پروژه به ارزش 110 هزار میلیاردتومان به مناسبت هفته دولت، بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می‌شود که در مقایسه با سال گذشته، رشد بی‌نظیر دوهزارو500 درصدی را نشان می‌دهد.

تشریح برنامه‌های هفته دولت در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته دولت اظهار داشت: دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی ایران قوی وارد میدان شد با توجه به اینکه پیشرفت مدنظر مقام معظم رهبری پیشرفت توام با عدالت است از ترکیب این واژه‌ها و استخراج شعار دولت و شعار محوری نظام، برنامه‌های خود را در دو حوزه مردم و پیشرفت ساماندهی کردیم.

وی گفت: حوزه مردم تمرکز خود را بر روی قرارگاه مردم  استفاده از زیرساخت‌های معطل دولتی بود و همچنین حوزه پیشرفت نیز تمرکز ما بر روی جلوگیری از خروج مواد خام از استان بود و از آن طرح پیشرفت مردم اساس استان(پیمان) تدوین شد که راهبری پروژه‌ها، ساماندهی مدیریت پروژه‌ها و بررسی میزان پیشرفت پروژه‌ها براساس تخصیص انجام شده را در برگرفت.

دوستی با اشاره به اینکه اقتصاد بسیار به شیمی شبیه است، گفت: اگر شما شرایط و محیط را فراهم کنید و نظارت بر دما، فشار و... داشته باشید محصول نهایی به درستی به دست خواهد آمد اما با سرمایه‌گذاران باید با شاخص‌های اقتصادی مشخص صحبت کنیم و بر همین اساس سند سرمایه‌گذاری استان تدوین شد که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن احصا و برای 40 طرح هم مطالعات اقتصادی انجام شد.

وی در ادامه اذعان داشت: بیش از 108محدوده هم مجوز زدایی شد در همین راستا کیف سرمایه‌گذاری استان هرمزگان تهیه شد که مطالعات طرح‌های سرمایه‌گذاری، خلاصه امکان سنجی پروژه‌ها، تمام مجوزهای موردنیاز برای اجرای طرح‌‌ها در آن اخذ شده و سرمایه‌گذار کافی است در چند ثانیه آن را امضا و پروسه اجرای طرح را آغاز کند.

استاندار هرمزگان ضمن بیان اینکه با تهیه کیف سرمایه‌گذاری فساد را به صفر رسانده‌ایم، یادآورشد: با تهیه کیف سرمایه‌گذاری فساد را به صفر رسانده‌ایم چرا که افرادی که می‌خواهند مجوزها را امضا کنند نمی‌دانند این مجوزها قرار است به چه کسانی اعطا شود و این بزرگترین گام ما در راستای زدودن فساد و امضاهای طلایی بود و مستحضر هستید که خیلی‌ها در دستگاه‌های مختلف دنبال این هستند که فرآیند صدور مجوزها را به دو هفته و یک ماه کاهش دهند اما من ادعا می‌کنم که صدور مجوز را به سه ثانیه کاهش داده‌ام.

دوستی گفت: برگزاری تورهای سرمایه‌گذاری از دیگر برنامه‌های ما بوده و تقریبا یک روز در میان برای بنگاه‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران دعوت‌نامه می‌فرستیم و اگر بتوانیم در هر فصل 7 الی 8 سرمایه‌گذار برای استان جذب کنیم برایمان کافی خواهد بود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان بیان‌کرد: اتفاقات بسیار مهم و مبارکی نیز در استان افتاده و هرمزگان به قطب کود، سم و زنجیره پتاسیم و فسفات تبدیل خواهد شد و با بعضی از شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده مواد شوینده نیز احداث پارک شوینده‌ها را آغاز کرده‌ایم و روی تمام زنجیره‌های خروجی در استان برنامه داریم.

وی در ادامه بیان داشت: «فرض مثال مواد سیلیس در استان به صورت خام صادر می‌شد که ما این مدل را قبول نداریم چرا که با منطق و نظرات روحانیون انقلاب هم‌خوانی ندارد برهمین اساس زنجیره مرتبط با سیلیس و شهر شیشه به مساحت هزارو 860 هکتار تعریف کردیم که در مرحله تصویب هیات دولت است و به محض صدور مجوز، اجرای آن آغاز خواهد شد».

استاندار هرمزگان اظهار داشت: برای ایجاد پروژه شهر نساجی بنا داریم 4هزارو500 هکتار زمین را زیرکشت پنبه ببریم و زنجیره‌های نساجی را در استان راه‌اندازی کنیم، امیدواریم در دولت سیزدهم بتوانیم هرمزگان را به یکی از قطب‌های نساجی کشور تبدیل کنیم، در این مسیر 4هزار اصله درخت توت در شهرستان‌های حاجی‌آباد، میناب و رودان کشت شده تا زنجیره ابریشم و نوغان‌داری را در استان فعال کنیم.

دوستی بااشاره به اینکه ایجاد شهرک لجستیک چهره اقتصادی بندرعباس را متحول خواهد کرد، گفت: طراحی شهر صنعتی لجستیکی به مساحت هزارو 16 هکتار در پس کرانه بین بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر، طراحی شهر فولاد، پارک کود و سم، پارک شوینده‌ها و شهر پالایش از دیگر طرح‌های مهم دولت است که در نتیجه طرح شهر پالایش دو پالایشگاه در استان احداث می‌شود که یکی در محدوده شهر بندرعباس خواهد بود یک واحد بنزین‌سازی تحت عنوان مهر ۱۲۰ هزار بشکه‌ای بود و پروژه نگین مکران را هم به زودی اجرایی خواهیم کرد.

دوستی در بخش دیگری از سخنانش به حوزه ترانزیت اشاره کرد و گفت: در حوزه ترانزیت رشد 60 درصدی مواجه بودیم و بندرلنگه با رشد 666 درصدی صادرات کانتینر یخچالی، بندر جاسک با 105 درصد بیشترین رشد را داشته‌اند.

وی با اشاره به رشد اقتصادی 2.6 درصدی استان افزود:  استان هرمزگان در 10 شاخص مورد بررسی نیز رتبه‌های خوبی را در سطح کشور از جمله رتبه اول مدیریت پروژه‌های عمرانی، رتبه دوم نهضت ملی مسکن، رتبه دوم صدور پروانه‌های تاسیس، رتبه سوم در صدور پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای صنعتی و رتبه دوم ایجاد اشتغال با 20 هزار شغل کسب کرده است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اجرای طرح مردمی‌سازی اماکن و امکانات دولتی افزود: تاکنون 342 مکان ورزشی را در قالب این طرح برای استفاده عموم آزادسازی و در اختیار مردم قرار دادیم و در بخش سلامت قرارگاه مردم نیز با فعال‌سازی بیمارستان صحرایی ستاد بحران استانداری و استفاده از امکانات پزشکی استان با کمک سپاه و پزشکان جهادی، بیش از 28 هزار خدمت رایگان پزشکی به مردم هرمزگان ارائه شده است و برای تامین هزینه‌های دارو منابعی را از صنایع استان گرفتیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تامین هزینه‌های عمل جراحی چشم، خرید لنز، آنژیوگرافی برای بیماران قلبی، انجام عمل‌های زیبایی برای افراد لب‌شکری و خدمات دندانپزشکی در این قالب به صورت رایگان انجام شد.

وی ضمن بیان اینکه، صنایع به دنبال فرار از پرداخت هزینه در مسئولیت‌های اجتماعی است، در ادامه گفت: صنایع به دنبال فرار از پرداخت هزینه در مسئولیت‌های اجتماعی است و ما اصرار بر دریافت این بودجه‌ها داریم، پس افکار عمومی باید بداند که گرفتن این حق کار چندان آسانی نیست.

دوستی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: 60 بولدوزر خراب در هرمزگان وجود دارد که این مساله نشانه فساد است و نمی‌توان آن را کتمان کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایرلاین اختصاصی هرمزایرلاین در مرحله مذاکرات است که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: پیوستگی و وابستگی ما دلیل پابرجایی کشور است، پس هیچ قسمتی از هرمزگان دچار انتزاع نخواهد شد و این مسئله از بعد کارشناسی نیز اشتباه است.

دوستی تصریح کرد: در فراکسیون جنوب که شامل هفت استان است نیز بحث انتزاع روستاهای پارسیان مطرح نیست.

دوستی بااشاره به  بحث صدور سندها مطالبی را عنوان کرد: در بحث صدور سندها، رشد چند ده درصدی را شاهد بودیم که البته این رشد مطلوب من نیست و من به دنبال این هستم که در 4سال دولت سیزدهم  بتوانیم مشکل اسناد کل مردم استان را حل کنیم هرچند که تاکنون کارهای بزرگی هم انجام شده و در اسلام آباد رودان بعد از 20 سال تغییر و تحول بین منابع طبیعی و بنیاد مسکن انجام شد در فارغان احمدی هم بعد از 10 سال معطلی مردم مشکل اسناد حل شد.

وی با اشاره به قول تامین 30 دستگاه دیالیز در بازدیدهای قبلی خود از مرکز دیالیز بندرعباس اشاره کرد و گفت: در هفته 5‌ دستگاه تامین شده و مابقی هم ظرف دو ماه آینده تامین می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عنوان‌کرد: در حوزه لایروبی رودخانه‌ها اقدامات موثری در استان انجام شده است چنانچه در بارندگی اخیر، ما بعد از استان سیستان و بلوچستان دومین استان در بالابودن میزان بارش‌ها بودیم، اما بحمدالله فوتی نداشتیم و دلیل آن هم این بود که از اسفندماه همکاران ما در آب منطقه‌ای کار لایروبی‌ها را با ظرفیت‌های دولتی انجام دادند.

استاندار هرمزگان تاکید‌کرد: در مجموع پروژه‌های هفته دولت، 871 پروژه به ارزش 110 هزار میلیاردتومان، بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می‌شود که در مقایسه با سال گذشته، رشد بی‌نظیر دوهزارو500 درصدی را نشان می‌دهد، ۵۰ درصد این پروژه‌ها نفتی و پالایشی هستند.

این مسئول عنوان کرد: 50 درصد پروژه غیر نفتی امسال در قیاس با کل پروژه‌های هفته دولت سال گذشته رشد بیش از هزارو 300 درصدی را نشان می‌دهد و اصلی ترین عامل این رشد  اعتبارات سفر ر سفر ریاست جمهور بوده است.

دوستی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: به طور تقریبی تاکنون 6هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌ها و هزارو 160 میلیارد تومان وام ازدواج  به متقاضیان پرداخت شده است و در مجموع بالغ بر 4هزار و 500میلیارد تومان در 6ماهه بعد از سفر رئیس‌جمهور به استان اعتبار تخصیص داده شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه من برای تجارت سیاسی نیامده‌ام، در ادامه بیان داشت: من برای تجارت سیاسی در استانداری فعالیتم را آغاز نکرده ام که از من عملکرد را بخواهید.

وی در پایان گفت: مدیران فنی و کارشناسان ما که آدم سیاسی نیستند و نباید آنان را حذف کنیم و شاخص ولایت پذیری است ما دنبال سیاسی بازی نیستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه