English

در نخستین روز برپایی رویداد سرمایه گذاری وان ترکیه صورت گرفت؛

استقبال «توبیتاک» از سرمایه گذاری خطرپذیر در استارت‌آپ‌ها و فناوران کشورهای اسلامی

به دنبال برگزاری موفقیت آمیز رویداد سرمایه‌گذاری وان ترکیه و در اولین روز برگزاری، مسئول گروه سرمایه گزاری خطرپذیر، شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه «توبیتاک» (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) ، در مذاکره با مدیر اجرایی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی اعلام کرد که این سازمان علاقه‌مند به سرمایه گذاری برای حمایت از پژوهش‌ها و استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده و فناروی در کشورهای اسلامی می باشد.

استقبال «توبیتاک» از سرمایه گذاری خطرپذیر در استارت‌آپ‌ها و فناوران کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، محمود صابری مدیر شبکه پارک های کشورهای اسلامی با مسئول گروه سرمایه گذاری خطرپذیر توبیتاک ترکیه (TÜBİTAK) درباره نحوه تعاملات شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی برای جذب سرمایه و حمایت از استارت‌اپ‌ها و فناوران کشورهای اسلامی مذاکره و گفتگو کرد.

ایشان در ادامه این مذاکرات از شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه «توبیتاک» برای حضور در نمایشگاه دستاورده‌های پژوهش و فناوری و فنبازار امسال (آذرماه ۱۴۰۱) دعوت کرد که مورد استقبال مدیر سرمایه گذاری خطرپذیر توبیتاک قرار گرفت.

لازم بذکر است «توبیتاک»، «شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه» است، نهاد مشورتی دولت ترکیه در زمینه علوم و تحقیقات است که در زمینه مدیریت، پژوهش‌ و تامین اعتبار برای آن، فعالیت می‌کند. بورسیه TUBITAK، درجهت پیشرفت علم و فناوری به پژوهشگران تعلق می‌گیرد. شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه، یک نهاد مستقل است. هیئت‌علمی آن، متشکل از استادان دانشگاه و دانشمندان پژوهشکده‌هاست.

دبیر شورای آن، از بالاترین نهاد‌های سیاست‌گذاری علم و فناوری در این کشور است. بیش از ۲۵۰۰ پژوهشگر در ۱۵ موسسه تحقیقاتی مختلف موسسه TUBITAK کار می‌کنند. به‌علاوه این نهاد، پژوهش‌های قراردادی و تحقیقات هدفمند و گسترده‌ای در سراسر کشور ترکیه انجام می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه