English

میرعمادالدین فیاضی:

تاریخ شفاهی بهانه ای برای قوی تر کردن جامعه است

میرعمادالدین فیاضی نویسنده 18 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در دومین دوره ویژه برنامه ملی «از تبار قلم» گفت: تاریخ شفاهی بهانه ای برای قوی تر کردن جامعه است.

تاریخ شفاهی بهانه ای برای قوی تر کردن جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، میرعمادالدین فیاضی نویسنده 18 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در دومین دوره ویژه برنامه ملی «از تبار قلم» که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد با بیان اینکه شهدا دارای ارزش و جایگاه بسیار رفیعی در نزد همه ما هستند گفت: فرزندان و خانواده شهدا حتی با تصاویر فرزندان و پدران و مادران در منزل خود ارتباطی تنگاتنگ داشته و با آن ها زندگی می کنند.

 فیاضی با بیان اینکه مردم با دیدن تصاویر و تمثال های شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی ارتباط عاطفی برقرار می کنند گفت: ما باید با خلق صحنه های دفاع مقدس و روایت آن لحظه های ناب، این ارتباط عاطفی را به موضوعی اجتماعی تبدیل و در آن تفکر کنیم.

میرعمادالدین فیاضی

وی افزود: جنگ و دفاع مقدس افرادی مانند من را به یک بسیجی و انقلابی تبدیل کرد و من را به این نتیجه رساند که جنگ می تواند به یک موضوع اجتماعی تبدیل شود و افراد را به خود جذب کند.  

فیاضی تاریخ شفاهی را بهانه ای برای قوی تر کردن جامعه دانست و با بیان اینکه در موضوع تاریخ شفاهی خصوصا ادبیات جنگ و دفاع مقدس می بایست به جریان اصیل آن یعنی خلق حماسه های ماندگار پرداخت، هدف خود از تالیف این آثار را جلوگیری از فراموشی دلاوریهای رزمندگان در دفاع مقدس و خانواده های انان توصیف کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه