English

مهدی نوبانی؛

آغاز اجرای طرح ممیزی املاک و اراضی شهر بندرعباس

شهردار بندرعباس گفت: این طرح علاوه بر کمک به پایدارسازی درآمدها باعث جلوگیری از تصرفات املاک و اراضی دولتی خواهد شد.

آغاز اجرای طرح ممیزی املاک و اراضی شهر بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در مراسم آغاز پروژه ممیزی املاک و اراضی شهر بندرعباس اظهار داشت: رونق درآمدهای پایدار شهرداری‌ها مستلزم ممیزی بهینه املاک شهری است.

نوبانی گفت: با اجرای طرح ممیزی و صدور شناسنامه برای کل املاک شهر بندرعباس به‌طورقطع منجر به ارتقا جایگاه مدیریت شهری و افزایش درآمد پایدار شهرداری می‌شود و همچنین با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای از تصرفات املاک و اراضی دولت جلوگیری به عمل می‌آید.

شهردار بندرعباس گفت: یکی از دغدغه‌های جدی شهرداری بندرعباس، اجرای طرح ممیزی املاک است و تا زمانی که آمار دقیقی از تمام املاک و اراضی نداشته باشیم نمی‌توانیم کاری را از پیش ببریم.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که به‌جای استفاده از فیش کاغذی، مردم به‌صورت الکترونیکی قبوض عوارض شهرداری را پرداخت کنند.

در ادامه این جلسه، وحید بارانی مدیر درآمد شهرداری بندرعباس بیان داشت: بر اساس ماده 9 قانون نوسازی و عمران شهری، تمام مستحدثات و املاک در شهر بندرعباس باید ممیزی می‌شود چراکه ممیزی املاک و اراضی در افزایش درآمد شهرداری نقش بسزایی دارد.

وی عنوان کرد: آخرین ممیزی در شهر بندرعباس مربوط به سال 92-93 بوده است و در سال جاری پس از برداشت تصاویر هوایی که طی یک ماه اخیر صورت پذیرفته ممیزی بر همین مبنا آغاز می‌شود.

مدیر درآمد شهرداری بندرعباس در ادامه بیان داشت: کمک به عمران، توسعه و آبادانی بیشتر و رضایت‌مندی شهروندان از مهم‌ترین مزایای این طرح است و اجرای طرح باعث می‌شود برنامه‌ریزی‌های آینده شهرسازی بر اساس اطلاعات دقیق صورت گیرد.

مدیر درآمد شهرداری بندرعباس افزود: به‌منظور بررسی دقیق‌تر و همچنین توسعه شهری از تمام شهروندان، مالکان و صاحبان مشاغل خواهشمندیم در اجرای این طرح با ممیزین شهرداری، همکاری لازم را داشته باشند.

بارانی بیان کرد: در اجرای این طرح قریب به 300 هزار ملک در شهر بندرعباس ممیزی و اطلاعات آن بررسی می‌شود و 80 نفر نیروی ستادی و میدانی در اجرای این طرح فعالیت خواهند داشت و مدت‌زمان اجرای این طرح 6 تا 8 ماه پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه