English

مسئولان به بهانه خشکسالی باغ‌ها و فضاهای سبز را به حال خود رها نکنند

امام جمعه یزد بر لزوم مدیریت صحیح منابع آبی تاکید کرد و گفت: مسئولان نباید به بهانه خشکسالی، باغ‌ها، مزارع و فضاهای سبز را به حال خود رها کنند بلکه باید آنها را مدیریت کنند.

مسئولان به بهانه خشکسالی باغ‌ها و فضاهای سبز را به حال خود رها نکنند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و نعمت های الهی بسیار حائز اهمیت است و باید از آنها برای بهبود زندگی بشر استفاده شود.

وی عنوان کرد: خداوند متعال نعمت های بسیاری به انسان داده که باید آنها را حفظ و از ضایع شدن آنها جلوگیری کنیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: باید از آب، زمین، هوا و منابع طبیعی موجود استفاده کنیم و نعمت های خدا را حفظ، تکثیر و تجدید کنیم و بدانید هر کجا خشکسالی است، از کوتاهی انسان هاست زیرا منابع موجود را مدیریت نکرده اند.

وی یادآور شد: مسئولان منابع طبیعی مسئولیت سنگینی در راستای حفظ منابع الهی از معادن گرفته تا جنگل ها و مراتع، بر عهده دارند و باید برنامه ریزی کنند تا از منابع موجود بهترین بهره برداری را داشته باشند.

ناصری با بیان اینکه امروز شاهدیم که بسیاری از فضاهای سبز و درختان، حتی باغ های شخصی از بین می رود، افزود: باید با فکر و تدبیر، ثمره باغ ها هر چند کم را مدیریت و به سبد غذایی مردم وارد کرد.

وی با اشاره به اقدامات ارزنده برخی بزرگان در حوزه ایجاد فضای سبز عنوان کرد: طرح فلاحت در فراغت طرحی بود که توسط آیت الله حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز اجرا شد و از طرح های ماندگار بود که امیدواریم این قبیل حرکات تکرار شود.

امام جمعه یزد اظهار داشت: عدم مدیریت برخی مسئولان سبب شده تا خشکسالی بسیاری از باغ ها را از بین ببرد که جای تاسف است و باید هر چه سریعتر مدیریت شود و با احیای باغ ها و اراضی و کاشت نهال های جدید و آبیاری بهینه و قطره ای، کشاورزی و باغداری را در روستاها و سایر مناطق زنده شود.

وی با اشاره به اینکه برخی قنات ها چندین سال خشک بوده اما با مدیریت و لایروبی و مشارکت مردم، دوباره احیا شدند، افزود: با یک مدیریت صحیح و برنامه مدون و عملیاتی، می توان شرایط فعلی را در حوزه کشت و کار و کشاورزی و فضای سبز تغییر داد.

ناصری بر لزوم احیای باغ‌ها به ویژه در روستاها تاکید کرد و گفت: از نظر، راهنمایی و کمک اهالی روستاها در این زمینه کمک بگیرید.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد، زندگی دوباره در روستاها جاری و ساری می شود و جوانان به روستاها باز می گردند اما مسئله مهم در این زمینه، تفکر و تلاش است زیرا کشور و استان با تنبلی و بی حالی درست نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه