English

ضرورت راه اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی در هرمزگان

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس راه‌اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی در این استان را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های گسترده دریایی و بندری در استان هرمزگان، باید کارکردهای مختلف این حوزه در بخش‌های تجارت، گردشگری و صیادی با هدف ایجاد اشتغال مورد استفاده قرار بگیرد.

ضرورت راه اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی‌آباد و ابوموسی، گفت: تشکیل فراکسیون دریا محور در مجلس شورای اسلامی بیانگر توجه ویژه این مجلس به استان‌های ساحلی چون هرمزگان است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی در این استان را یک ضرورت دانست و گفت: در این زمینه حمایت و پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت و تاکنون نشست‌های متعددی را با مسئولان وزارت علوم و هم دانشگاه هرمزگان و دانشگاه امیر کبیر برگزار کرده‌ایم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی‌آباد و ابوموسی بر لزوم ارتقاء سهم بانکرینگ در منطقه اشاره کرد و ابرازداشت: باید تدابیری اندیشیده شود تا سوختی که در کشور بسیار مرغوب‌تر از کشورهای حاشیه خلیج فارس تولید می‌شود را به کشتی‌های درحال عبور تزریق و سهم بیشتری از بازار در این حوزه به کشور اختصاص یابد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت‌های گسترده دریایی و بندری در استان هرمزگان، باید کارکردهای مختلف این حوزه در بخش‌های تجارت، گردشگری و صیادی با هدف ایجاد اشتغال مورد استفاده قرار بگیرد.

 مرادی ادامه داد: استفاده هرچه بیشتر از نیروهای بومی و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان یکی از بحث‌های جدی ما در مجلس شورای اسلامی است و این امر باید در مجموعه بنادر و دریانوردی نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: در اداره بنادر و دریانوردی، بندرهای پل و لافت باید از ظرفیت سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک دستگاه تخصصی استفاده شود زیرا هم به نفع کشور و هم است.

مرادی همچنین خواستار افتتاح و بهره‌برداری بندرگاه چند منظوره خمیر تا دهه فجر امسال شد و افزود: این آمادگی وجود دارد در راستای توسعه پسکرانه این بندرگاه و الحاق اراضی بیشتر با جامعه محلی صحبت شود که مذاکراتی پیرامون این موضوع با فرماندار خمیر نیز داشته‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه