English

موج گزارش می دهد؛

صف‌ های طولانی گاز معضل تکراری مردم سیستان و بلوچستان/ وعده گازرسانی دولت به زاهدان چه شد!؟

قصه پر غصه و تکراری صف‌ های طولانی برای دریافت سیلندر گاز مایع روایتی هرساله است که مردم سیستان و بلوچستان گرفتار آن هستند.

صف‌ های طولانی گاز معضل تکراری مردم سیستان و بلوچستان/ وعده گازرسانی دولت به زاهدان چه شد!؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مردم سیستان و بلوچستان باز هم همچون سال های گذشته درگیر صف‌ هایی طولانی و طاقت فرسای کمبود گاز مایع هستند، مشکلی که گویا تمامی ندارد و همه ساله با سرد شدن هوا خود را بیش از پیش نمایان می‌ کند.

این مشکل در حالی ادامه دار است که حسن روحانی حدود سه سال پیش در سفر خود به زاهدان گفته بود:«گاز به زاهدان رسید! بهره مندی مردم زاهدان از نعمت گاز اقدامی بزرگ و تحقق یکی از وعده‌های دولت به مردم استان سیستان و بلوچستان است که در این خصوص از وزیر نفت و شرکت گاز تشکر می‌کنم و به تدریج «تمام» شهرستان‌های دیگر استان سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره مند می‌شوند. گاز، برای توسعه رفاه مردم و زیرساخت‌های صنایع و مشاغل حائز اهمیت است و امروز (اسفند ۱۳۹۵) آنچه که دو سال پیش (۱۳۹۳) در زاهدان به مردم قول داده شد، محقق شده و از همه تلاشگران در این راستا و مردم عزیز استان قهرمان پرور سیستان و بلوچستان تشکر می‌کنم.»

نیاز مردم سیستان و بلوچستان با سرد شدن هوا به گاز افزایش پیدا می کند اما رفع این نیاز ضروری در شهرهایی که هنوز لوله کشی گاز خانگی ندارند بسیار دشوار است و در واقع تقاضای زیاد مردم برای دسترسی به گاز منجر به صف های طولانی، ازدحام جمعیت و در نتیجه نارضایتی شهروندان شده است.

از طرفی با افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی جدید بنزین بسیاری از مردم برای سوخت خودروهای خود نیز از گاز LPG استفاده می کنند و اقبال به دوگانه سوز کردن خودروها بیش از پیش شده که این مورد نیز به تقاضای گاز مایع افزوده است و مشکل تامین گاز برای مصارف خانگی را دو چندان کرده است.

 بسیاری از شهروندان منتظر در صف‌ های گازمایع از اینکه همه جای کشور لوله کشی گاز وجود دارد اما مردم این استان برای سیلندرگاز باید بهترین وقتشان را در هوای سرد و وضعیت نامطلوب عرضه در صف های طولانی گاز بگذرانند شکایت دارند.

با توجه اینکه مسئولان هم هر ساله با تبلیغات فراوان قول پیگیری می دهند و رسانه ها  هم گزارش ها و خبرهای مختلفی در این زمینه کار می کنند اما باز هم این مشکل ادامه دارد و هنوز تغییری در وضعیت ایجاد نشده است.

یکی از شهروندان زاهدانی در تماس با خبرنگار خبرگزاری موج اعلام کرد: امروز یکی از مسئولان تعزیرات حکومتی در محل توزیع حاضر شده بود و از وضعیت نامناسب توزیع کپسول های گاز اعلام کرد که، پول از مردم گرفته می شود که کپسول ها در درب خانه توزیع شود اما ظاهرا مسئولان فرمانداری مخالفت می کنند و اصرار دارند که کپسول فقط در مناطق مشخصی از شهر توزیع شود.

به گفته وی نحوه توزیع به شدت ناکارآمد و کند هست به طوری که شاید هر یک ساعت یک ماشین زامیاد آمده و کپسول برای توزیع بین شهروندان می آورد.

وی در ادامه افزود: برخی سودجویی ها و سهل انگاری ها باعث شده است تا دلال ها وارد باز شوند و کپسول رو به صورت آزاد و به قیمت 30 هزار تومان تعویض کنند و اختلاف قیمتی 22 هزار تومانی(قیمت دولتی 8 هزار تومان) را به مردم تحمیل کنند.

این شهروند زاهدانی گفت: بیشتر مردم از اشتراک گاز برخوردار شده اند و قانونا باید کپسول را درب منزل تحویل گیرند اما کسی جواب گو نیست و شماره تماسی که به مشترکین اعلام کرده اند برای پیگیری مدام اشغال است.

و‌ی ادامه داد: در حال حاضر که فصل زمستان هست و مصرف گاز بیشتر شده، میانگین مصرف هر خانوار هفته ای دو تا کپسول است یعنی باید هفته ای حداقل یک روز در صف باشند ‌چون در هر بار دو کپسول بیشتر تعویض نمی کنند.

این شهروند گفت: همین امروز تقریباً با وجود اینکه بعد از کلی گشتن خلوترین جایگاه توزیع رو در شهر پیدا کردم از ساعت ۹ صبح تا ساعت یک و نیم بعد از ظهر یعنی حدود ۴ ساعت و نیم شخصاً در صف توزیع کپسول گاز بوده ام. ممکن است در بقیه نقاط خیلی بیشتر از این مردم در صف باشند.

با توجه به اینکه این معظل سال هاست که ادامه دارد چرا مسئولان تا به حال به فکر برنامه ریزی درست و راه حلی مناسبی نبوده اند چند سال باید طول بکشد تا مسئولان به وعده های خود عمل کنند تا مردم این استان نیز مانند دیگر استان ها از لوله کشی گاز خانگی بهره مند شوند. مسوولانی که هر سال مژده گازرسانی به این استان محروم را می دهند و با تابلوهای تبلیغاتی گاز به زاهدان رسید وعده های خود را عملی می کنند!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    مشکل اصلی عدم پیشرفت استان ما دو موضوعه۱-حضور مسئولان بی تخصص و بی تعهد(هم از نظر قانونی و هم شرعی و وجدانی)در پستها که دلیل اصلیشم دخالت نمایندگان استان در انتصابات بخصوص بی تخصصها در پستهاست بجای حل مشکلات مردم.۲-سفارش بخصوص بعضی از بزرگان استان به مسئولان برای انجام کارهای غیر قانونی بخصوص با سیاست کثیف قومی و مذهبی کردن موضوع و متاسفانه کوتاهی تعداد زیادی از مسئولان در برابر این افراد مکار از خدا بی خبر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه