English

استاندار قم:

الگوی اولیه زندگی شیعیان باید مبتنی بر مکتب اهل‌بیت(ع) باشد

استاندار قم گفت: الگوی اولیه زندگی شیعیان باید مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) باشد و در نوع و شیوه زندگی کردن، چگونه همدلی کردن و خوب زندگی کردن تلاش کرد و فرزندان خود را مطابق با مکتب اهل بیت(ع) تربیت کرد.

الگوی اولیه زندگی شیعیان باید مبتنی بر مکتب اهل‌بیت(ع) باشد
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم، عصر روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ در دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت که به همت دفتر امور زنان و خانواده استانداری در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد با تبریک حلول ماه ذی‌الحجه بیان کرد: ذی‌الحجه از خیلی جهات برای همگان قابل‌استفاده است و توجه به الگوهای زندگی در این ماه همچون ازدواج حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) از فیوضات ویژه این ماه است.

استاندار قم تاکید کرد: الگوی اولیه زندگی شیعیان باید مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) باشد و در نوع و شیوه زندگی کردن، چگونه همدلی کردن و خوب زندگی کردن تلاش کرد و فرزندان خود را مطابق با مکتب اهل‌بیت(ع) تربیت کرد.

وی عنوان کرد: فرزند صالح، نعمت است و اگر تربیت متناسب با مکتب الهی باشد، این نعمت تکمیل خواهد شد و اگر فرزندان با آموزه‌های دینی بزرگ شوند، کمترین هزینه و بیشترین بهره را برای جامعه خواهند داشت.

آقامیری تاکید کرد: فرزند تربیت‌شده مکتب اهل بیت(ع) خود کانون فرهنگی است و آموزه‌های دینی در منزل را می‌تواند خودبه‌خود به نسل‌های بعد منتقل کند.

وی اظهار کرد: در استان قم آنچه مهم است جمعیت و جوانی آن است، چراکه فرمان مقام معظم رهبری است، بنابراین به‌طور ویژه باید در این زمینه کوشش کرد.

آقامیری ادامه داد: بیشترین نقش را باید پدر و مادر در تربیت مکتبی برای بچه‌ها ایفا کنند و فرزندی که به جامعه تحویل می‌دهند در همه ابعاد شخصیتی زبانزد و الگو باشد و آن‌وقت است که پدر و مادر احساس لذت می‌کنند.

استاندار قم عنوان کرد: نهال هر چه بزرگ‌تر شود، امکان شکل‌گیری کمتری دارد و ابتدا به ساکن باید روی آن کار کرد و در این حین تربیت و احساس مادری نقش بسزایی دارد، چراکه گاهی اوقات حکم پدری کارساز نیست، ولی احساس مادرانه ممکن است مسیر زندگی را عوض کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه