English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

اجرای پویش ملی سلامت با هدف اطلاع‌رسانی تغذیه سالم آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اجرای پویش ملی سلامت با هدف اطلاع‌رسانی تغذیه سالم به شهروندان آغاز شده است.

اجرای پویش ملی سلامت با هدف اطلاع‌رسانی تغذیه سالم آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، محمد جعفرزاده اظهار کرد: اجرای پویش ملی سلامت از اول تا ۱۵ بهمن ماه با هدف اطلاع‌رسانی تغذیه سالم به شهروندان آغاز شده است.

وی با اشاره به این که بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون، اختلالات چربی خون، سکته‌ها و سرطان‌ها  امروزه اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر و ناتوانی در جامعه محسوب می‌شود اصلاح شیوه زندگی به ویژه اتخاذ رژیم غذایی مناسب  را راهکار اساسی برای مقابله با این بیماری‌ها برشمرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مصرف ناکافی میوه و سبزی، مصرف ناکافی لبنیات، مصرف بیش از حد نمک و عادات غلط در استفاده از نمک مانند استفاده از نمکدان سر سفره و پاشیدن نمک قبل از چشیدن غذا از جمله الگوهای تغذیه نادرستی است که در زندگی مردم وجود دارد وضروری است که اصلاح شود.

جعفرزاده گفت:  مصرف زیاد روغن، استفاده از قند و شکر به مقدار زیاد در رژیم غذایی و به طور کلی مصرف شیرینی و شکلات، نوشابه‌های گازدار و سایر نوشیدنی‌های شیرین و مصرف بیش از حد غذاهای آماده و فاصله گرفتن از غذاهای سنتی و مصرف زیاد غذاهای پر انرژی با ارزش غذایی پایین از جمله رژیم های غذایی است گه نیازمند اصلاح است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل خاطرنشان کرد: پویش ملی سلامت با هدف اطلاع رسانی تغذیه سالم و با شعارهای «انتخاب همه نمک کم، اما تصفیه شده یددار» و «از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی» در استان آغاز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه