English

وزیر ورزش و جوانان:

از سه هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی درکشور سهم اردبیل ۵۵ پروژه بزرگ است

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات وزارت ورزش و جوانان برای توسعه فضاها و اماکن ورزشی در کشور تصریح کرد: نزدیک به سه هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در سراسر کشور وجود دارد که سهم استان اردبیل ۵۵ پروژه نیمه‌تمام است که عمدتا پروژه‌های بزرگ هستند.

از سه هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی درکشور سهم اردبیل ۵۵ پروژه بزرگ است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

 ، کیومرث هاشمی در آیین تجلیل از ورزشکاران استان اردبیل با تاکید بر لزوم تقدیر و تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران کشور اظهار کرد: بر اساس منشور المپیک که همه ورزش دنیا به تاسی از آن اساسنامه‌های خود را در قالب اساسنامه فدارسیون‌ها و هیات‌های ورزشی تدوین می‌کنند، ورزشکاران بالاترین نقش را در عرصه ورزش دارند.

وی یادآورشد: در عرصه دنیا کمیسیون‌های مختلف مربیان، داوران، ورزشکاران و آموزش وجود دارد اما کمیسیون ورزشکاران به دلیل شرایط خاصی که دارد، مورد توجه ویژه کمیته بین‌المللی المپیک است به طوری که هر اختیاری که رئیس کمیته المپیک دارد، کمیسیون ورزشکاران کشورها هم دارد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم حفظ حرمت ورزشکاران گفت: اگر ورزشکاران و قهرمانان در ورزش حضور نداشته باشند ما هیچ شانی در بخش‌های مختلف مدیریت ورزش نخواهیم داشت.

هاشمی با بیان اینکه استان اردبیل قهرمانان زیادی تحویل جامعه ورزش کشور کرده است، خاطرنشان کرد :این استان همواره سهم بالایی در عضویت در تیم‌های ملی و مدال‌آوری در سطوح بالای رویدادهای بین‌المللی داشته است و قهرمانان این خطه بارها پرچم پر افتخار کشورمان را به اهتزاز درآورده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش گفت: مقام معظم رهبری هر سال دیدارهایی با جامعه ورزش دارد که آخرین دیدار حدود یک ماه گذشته با حضور مدال‌آوران از جمله مدال‌آوران این خطه برگزار شد. علاوه براین ۲ ماه قبل مراسم تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد که اینها نشان می‌دهد مسئولان کشور قدردان زحمات قهرمانان کشور هستند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با ورزشکاران فرمودند ا"گر ایران قوی می‌خواهیم نیاز به ورزش قوی داریم و ورزش قوی زمانی شکل می‌گیرد که به قهرمانان ورزشی توجه کافی داشته باشیم".

هاشمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امر به ورزش امر به معروف است، گفت: در توسعه ورزش در کشور آنچه مدنظر است در وهله اول ورزش برای سلامتی جامعه است اما از دل آن هم قهرمانانی ظهور می‌کنند که در این راستا شاهد بودیم ، قهرمانان این خطه توانستند برای کشور افتخارآفرینی کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات وزارت ورزش و جوانان برای توسعه فضاها و اماکن ورزشی در کشور تصریح کرد: نزدیک به سه هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در سراسر کشور وجود دارد که سهم استان اردبیل ۵۵ پروژه نیمه‌تمام است که عمدتا پروژه‌های بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم در قالب یک نهضت عمومی پروژه‌های نیمه‌تمام را به مرحله بهره‌برداری برسانیم، ادامه داد: سیاست ورزش کشور این است این پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد و تا اتمام این پروژه‌ها هیچ پروژه جدیدی شروع نخواهد شد.

عضو کابینه سیزدهم در ادامه گفت: ما زمانی می‌توانیم ظرفیت‌های کشور را به سمت قهرمانی ببریم که سیاست‌های آمایش خوبی را داشته باشیم. با وجود اینکه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده است ولی محدودیت منابع مالی ما را ملزم به توجه به آمایش سرزمین می‌کند.

هاشمی یادآورشد: بر اساس سیاست‌های کلی آمایش سرزمینی همه دستگاه‌ها موظف هستند آمایش سرزمین داشته باشند که ۵۰ درصد این برنامه توسط بخش خصوصی انجام شده است و در مرحله برش استانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این آمایش سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف بر اساس استعدادها و ظرفیت‌های آن مناطق خواهد بود ، برای مثال با توجه به ظرفیت‌های اردبیل در وزنه‌برداری، فوتبال و یا ورزش‌های زمستانی هم سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز و هم تعلیم و تربیت نیروهای انسانی متخصص در این سمت و سو خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: به هیچ وجه نگاه سیاسی به آمایش سرزمین نداریم ، عدالت حکم می‌کند و وظیفه داریم در قالب آمایش سرزمین به مناطق مختلف کشور خدمات‌رسانی کنیم.

وی در پایان به مدیران استان توصیه کرد همراهی و همدلی با مدیریت ورزش استان داشته باشند و گفت: امیدواریم در سایه وفاق و همدلی در استان و با همراهی و حمایت از استاندار و بنده به عنوان خدمتگذار ورزش کشور شاهد بازگشت استان به دوران مدال‌آوری گذشته باشیم.

هاشمی افزود: البته در مسابقات اخیر از جمله مسابقات آسیایی هانگژو ورزشکاران استان اردبیل مدال‌هایی کسب کردند ولی انتظار از خطه اردبیل بیشتر است و امیدواریم در سایه وفاق و همدلی شاهد رشد و ترقی ورزش اردبیل باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه