English

بهترین و هیجان انگیز ترین فستیوال های دنیا را از دست ندهید!

ما در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین و جذاب‌ترین فستیوال های دنیا بپردازیم تا با آگاهی از زمان و مکان برگزاری آن‌ها بتوانید سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید.

بهترین و هیجان انگیز ترین فستیوال های دنیا را از دست ندهید!

به گزارش خبرگزاری موج، در دنیا جشنواره‌های زیادی وجود دارند که هرکدام برای یک آداب و رسوم خاص بوده و پیامدهای مختلفی دربردارند. هیجان و محبوبیت شرکت در این فستیوال‌ها به قدری زیاد است که برخی از افراد مقصد سفر خود را با توجه به مکان برگزاری این مراسم انتخاب می‌کنند تا بتوانند با خرید بلیط هواپیما خارجی خود را به آن‌ها برسانند. به عنوان مثال تصاویر برخی از فستیوال‌های جذاب مانند جشنواره رنگ را به وفور در وب و شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید ولی نمی‌دانید آن‌ها در چه کشورها و چه زمان‌هایی برگزار می‌شوند و نماینده‌ی چه پیامی هستند. لذا ما در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین و جذاب‌ترین فستیوال های دنیا بپردازیم تا با آگاهی از زمان و مکان برگزاری آن‌ها بتوانید سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید. با ما همراه شوید.

فستیوال معروف رنگ

فستیوال هولی که به نام فستیوال رنگ شناخته شده است، در اصل یک فستیوال متعلق به هندوها می باشد و با پاشیدن رنگ به دیگران در سراسر هند، نپال و بخش‌هایی که اکثریت جمعیت آنجا را هندوها تشکیل می دهند، برگزار می‌شود.

جشنواره-رنگ-هند

جشن هولی چیست؟

فستیوال رنگ در حقیقت جشن پیروزی خیر بر شر است که به مروز زمان تبدیل به یک جشن مفرح با استفاده از رنگ‌ها شده است. شرکت کنندگان در یک نبرد خیابانی به سوی یکدیگر رنگ های پودری و آبی شاد و روشن پرتاب می کنند. رنگ‌های شاد و چشم نوازی که نشان دهنده آغاز بهار، قدرت عشق و بخشش بشر است. برای شرکت در این فستیوال معروف که عید رسمی هندوها است، می‌توانید با تور هندوستان خود را به این کشور برسانید. البته به خاطر داشته باشید زمان برگزاری این فستیوال از اواخر فوریه تا ماه مارس است.

فستیوال هنر با هزاران چتر

یکی از شاخص‌های بارز این فستیوال زیبا، نصب هزاران چتر رنگی در کشور پرتغال است که از بالا بر فراز خیابان‌های شهر معلق مانده‌اند. علاوه بر این، بخش‌های دیگر شهر مانند پارک‌ها و حتی تیرهای چراغ برق با نمونه‌هایی از هنر خیابانی رنگ آمیزی می شوند و فضایی فوق العاده به شهر می بخشند.

هدف از فستیوال هنر چیست؟

هدف از برگزاری این فستیوال کمک به ارتقای پروژه‌های هنری و موسیقی و نیز ایجاد فضای رقابت برای هنرمندان نوظهور می‌باشد. این فستیوال برای سه هفته برقرار می باشد و در تمام این مدت کنسرت‌های کوچک خیابانی هم برگزار می‌شود.

فستیوال-هنر-پرتغال

فستیوال خرچنگ برای علاقمندان به غذاهای دریایی!

فستیوال خرچنگ در راکلند آمریکا در واقع یک جشن کوچک محلی برای افزایش علاقه جمعیت محلی این منطقه به غذاهای دریایی بوده که به تدریج تبدیل به یک فستیوال در سطح جهانی شده است. و این غذا چیزی نیست جز خرچنگ! گفته می‌شود که هر ساله نزدیک به 10 هزار کیلو از این موجودات دریایی در بیش از 750 کیلو کره طبخ شده و به مصرف می‌رسد. اما این فستیوال شامل چه چیزهایی می شود؟ از پخت و خوردن غذاهای دریایی گرفته تا مسابقه پرش از روی جعبه هایی در داخل آب یا شرکت در رژه الهه دریا. افزون بر این موارد، مسابقه آشپزی هم وجود دارد و جایزه آن هم خرچنگ رایگان است!

فستیوال کارناوال در ایتالیا

صرف نظر از قایق‌های خوش‌رنگ ونیز ایتالیا که از کانال‌های این شهر عبور می‌کنند، تصاویر نمادین دیگری هم از ونیز ایتالیا در طول این فستیوال به چشم می‌خورد. مهمانانی که با ماسک‌هایی عجیب بر روی صورت خود در این فستیوال حاضر شده‌اند. این کارناوال که ریشه آن به عصر رنسانس برمی گردد، فرصتی برای تجربه یک لذت بی پایان بود و ماسک‌ها نیز هویت شرکت کنندگان را مخفی نگاه می‌داشتند. هر چند که این جشن بعدها به مذاق شاه خوش نیامد و این فستیوال تا قرن بیستم میلادی ممنوع شد؛ امروز بیش از 3 میلیون نفر در این جشن شرکت می‌کنند و با ماسک‌های خاصی بر صورت به خیابان‌های سنگفرش ونیز می‌آیند.

فستیوال-کارناوال-در-ایتالیا

فستیوال هیجان انگیز گِل بازی!

این فستیوال یعنی با تمیزی برای ساعاتی خداحافظی کنید! بسیاری از کره‌ای‌ها معتقدند که گِل خاصیت درمانی دارد. بنابراین برای تمام کسانی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، شرکت در این فستیوال و فرو رفتن در گل از سر تا پا، با یک تر دو نشان زدن است! این گل‌ها سرشار از املاح معدنی بوده و میلیون ها نفر را به خود می‌خوانند. شرکت کنندگان در این فستیوال به فعالیت‌های مختلفی از غلطیدن تا سر خوردن در گل و حتی نقاشی با گل روی بدن می‌پردازند. اما اگر به این فکر می‌کنید که شرکت کنندگان گلی قرار است این همه گل را چطور از بدنشان پاک کنند، بدانید که حمام رایگانی هم برای افراد تعبیه شده است. ضمن اینکه اقیانوسی در نزدیکی شهر وجود دارد که بسیاری در آن به آب تنی و گل روبی می‌پردازند.

فستیوال تماشایی فانوس ها

فستیوال فانوس های تایوان یکی از خیره کننده ترین فستیوال های دنیا است. همزمان با شروع سال جدید قمری بیش از 200 هزار فانوس در آسمان شب رها می‌شوند. نور خیره کننده این فانوس‌ها در مقابل تاریکی شب، زیبایی فوق العاده‌ای را خلق می‌کنند. شما نیز انرژی مثبت و حسن نیت خود را به روشنایی این فانوس‌ها اضافه کنید تا حس و حال این فستیوال تماشایی را به خوبی درک کنید. ناگفته نماند از آنجایی که در این فستیوال تایلندی‌ها نیز فانوس‌های خود را با آرزوی خوش شانسی و اقبال بلند در آسمان رها می‌کنند؛ مسافران زیادی خود را با تور تایلند ( تور-تایلند/https:/ghasedak24.com ) به این کشور می‌رسانند.

فستیوال-فانوس-های-تایوان

حال که با بهترین فستیوال های دنیا آشنا شدیم؛ می‌خواهیم به سراغ نحوه‌ی شرکت در این مراسم برویم. همانطور که کمی قبل نیز به آن اشاره کردیم، به طور معمول مسافران خود را با خرید تورهای مسافرتی به این جشنواره‌ها می‌رسانند و سفر لذت‌بخش و متفاوتی را تجربه می‌کنند. البته موضوع هزینه‌ها را نیز نباید فراموش کرد. به همین علت توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید در این جشنواره‌های هیجان‌انگیز شرکت کنید؛ حتما قبل از هر اقدامی از آژانس مسافرتی قاصدک 24 کمک بگیرید و از قیمت تور دلخواه خود یا قیمت بلیط هواپیما خارجی مطلع شوید. برای این کار و برای آشنایی بیشتر با تورهای محبوب مانند تور تایلند، تور چین، تور هند، تور دبی و... کافی است تا در موتور جستجوی خود کلمه‌ی «تور مسافرتی قاصدک24» یا هر توری که مدنظر دارید را به این شکل سرچ کنید. با این روش می‌توانید به آسانی از اطلاعات لازم برای سفر به مقصد خود بهره‌مند شوید. البته فراموش نکنید که پشتیبانی قاصدک24 نیز در تمامی ساعات شبانه‌روز همراه شماست و می‌توانید با شماره‌ی (75269-021) از خدمات آن بهره‌مند شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی