English

پرداخت هزینه ایمپلنت دندان؛ هدیه روز پدر!

هدیه دادن هزینه‌های درمانی می‌تواند یک ایده جذاب برای خوشحال کردن عزیزان‌مان باشد.

پرداخت هزینه ایمپلنت دندان؛ هدیه روز پدر!

به گزارش خبرگزاری موج، بعضی‌ها هستند که ایده‌های خوب و کاربردی برای هدیه دادن دارند، مثل پرداخت هزینه ایمپلنت دندان! امروزه هزینه‌های درمان و زیبایی در بخش دندان‌پزشکی بسیار بالا است و برخی افراد توانایی پرداخت آن را ندارند. در نتیجه از مراجعه به دندانپزشک منصرف می‌شوند و بعد از مدتی دندان‌های خود را از دست می‌دهند. هدیه دادن هزینه‌های درمانی می‌تواند یک ایده جذاب برای خوشحال کردن عزیزان‌مان باشد.

نمونه‌ ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی سریتا

یکی از این آدم‌های خوش‌سلیقه، دختر یکی از مراجعه‌کنندگان ما است که پرداخت هزینه ایمپلنت دندان را در روز ولادت امام علی(ع) به پدرشان هدیه دادند.

+سلام خانم  شکیبا. روزتون بخیر کار شما خیلی زیبا بود. برای خوانندگان‌مون از هدیه‌تون بگید.

-سلام روز شما هم بخیر من و برادرم برای روز پدر واقعا نمی‌دونستیم چه هدیه‌ای به بابا بدیم که خوشحالش کنه.

فکر کردیم الان ایشون به چی احتیاط داره، دیدیم خب یکی از مشکلات ایشون اینه که تو این چند سال اخیر چند تا از دندون‌هاشون رو از دست دادن و موقع غذا خوردن خیلی اذیت می‌شن. لثه شون زخم می‌شد و نمی‌تونست غذا رو خوب بجون و مشکل معده پیدا کرده بودن، برای همین فکر کردیم بهترین کار این هست که دندون‌هاشون رو ایمپلنت کنند.

+یعنی هزینه ایمپلنت دندان رو شما و برادرتون پرداخت کردید؟

-بله... الان کار 2 تا  از دندون‌هاشون رو انجام دادن و دوره نقاهت‌شون رو می‌گذرونن و یکی مونده، دکتر گفتن فعلا تا 6 -7 ماه صبر کنین بهبودی کامل پیدا کنند و بدن‌شون تقویت بشه و بعد سومی رو انجام می‌دن.

+خیلی هم عالی الان در دوره نقاهت‌شون چه کارهایی رو باید یا نباید انجام بدن؟

-روزهای اول باید استراحت می‌کردن و سرشون رو زیاد حرکت نمی‌دادن. تو این مدت غذای سفت یا روغنی نباید بخورن که خدایی نکرده لثه‌شون خونریزی نکنه یا عفونت نکنه.

از کمپرس یخ باید استفاده می‌کردن روزی چند بار.

+درسته البته نکات دیگه‌ای هم هست که حتما بباید به اون توجه کنید. مثلا در ساعات ابتدایی جراحی، گاز پانسمان باید حتما در دهان باقی بمونه و جا به جا نکنید یا از دهان خارج نکنید چون خونریزی رو تشدید می‌کنه.

به هیچ وجه نباید با دست یا زبان‌تون ناحیه جراحی شده رو تحریک کنید. بعد از 24 ساعت روزی 3 – 4 با آب نمک قرقره کنید و حتما زیر نظر پزشک معالج‌تون باشید. سرخود کاری رو انجام ندید که منجر به خونریزی محل جراحی بشه.

هزینه ایمپلنت دندان رو چطور پرداخت کردید؟

-خدارو شکر تو کلینیک سریتا به صورت قسطی هزینه ایمپلنت دندان رو داریم پرداخت می کنیم و یک نکته خوبی که داشتن این بود که قبل از انجام کار مشاوره دادن و اصلا عجله‌ای در انجام جراحی نداشتن. اول نگاه کردن که پدرمون اصلا شرایط لازم برای جراحی رو دارن یا نه. چون برای ایمپلنت نیاز هست که تراکم استخوان کافی در فک باشه و ظرفیت پذیرش پایه دندون مصنوعی رو داشته باشه.

+درسته این یک نکته خیلی مهم هست که در کاشت دندان باید به اون توجه کنید چون هر کسی شرایط انجام این کار رو نداره. و نکته مهم دیگه این هست که جایگذاری ایمپلنت دندان در فک به چند روش انجام می‌شه که این هم بسته به شرایط دهان داره، رایج‌ترین روش کاشت این هست که پایه دندون رو در استخوان فک قرار می‌دن.

روش دوم این هست که پایه دندون به صورت یک پیچ هست که داخل لثه کاشته می‌شه و یک روش دیگه هم این هست که دندون روی بافت لثه پانچ می‌شه. این روش سوم کم‌ترین خونریزی رو داره و کاشت سبکی هست. برای شما از چه روشی استفاده کردند؟

-برای 2 تا از دندون‌هاشون جراحی کردن و پایه دندون رو داخل فک قرار دادن اما برای دندون سوم گفتن با پانچ کردن پایه روی لثه، انجامش میدن و نیازی به جراحی نیست.

+درسته. می‌شه از چند روش کاشت ایمپلنت استفاده کرد. یکی از سوالات متداولی که مراجعین ما عموما می‌پرسن اینه که آیا دندان مصنوعی کاشته شده امکان داره خراب بشه یا نه؟

باید بگم خدمت‌تون که خیر. ممکن است به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بعد از کاشت، در محل جراحی عفونت یا خونریزی بشه اما بافت خود دندان کاشته شده، خراب نمی‌شه.

ایمپلنت دندان

نکته مهم دیگه این هست که برخی از مراجعه‌کنندگان ما به دلیل بیماری‌های دیگری که دارن مانند فشار خون، دیابت و...از داروهای خاص استفاده می‌کنند یا داروهایی که خون رو رقیق می‌کنه. حتما قبل از جراحی، با پزشک و دندان‌پزشک خودتون مشورت کنین. زیرا اثر برخی داروها این هست که بیشتر باعث خونریزی می‌شن و کاشت دندان با مشکل مواجه می‌شه. همچنین باید بدن از نظر تغذیه، قوی باشه و آمادگی انجام جراحی را داشته باشه تا نهایتا یک ایمپلنت عالی و بی‌دردسر رو تجربه کنین و وقتی بعد از چند ماه با خیال آسوده لبخند می‌زنین، خستگی از تن‌تون بره!

با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی مطئمن که کادر پزشکی باسابقه و متبحّری دارد، می‌توانید یک لبخند زیبا را تجربه کنید. هم اکنون کلینیک‌های معتبری در تهران مشغول به کار هستند مانند کلینیک سریتا، فروردین، قلهک و دریای نور که می‌توانید به یکی از این مراکز مراجعه کنید و صاحب یک لبخند زیبا و دلنشین شوید.

آدرس، شماره تلفن‌ و آدرس‌های مجازی کلینیک سریتا

تارنما: drserita.com

پست الکترونیک: info@drserita.com

 تماس: 02191009918

آدرس: تهران، پاسداران، بوستان نهم، ضلع جنوبی بیمارستان لبافی نژاد، پلاک 122، طبقه اول

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه