English

قانونی که اجرای آن ۹ سال به تاخیر افتاد + فیلم

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: جذب افراد دارای معلولین قانونی بود که ۹ سال پیش تصویب اما در عمل محقق نشده بود.

قانونی که اجرای آن ۹ سال به تاخیر افتاد + فیلم
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، علی قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در حاشیه برگزاری آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خداوند را شاکریم که توانستیم وظیفه خود را خصوصا برای پاسخگویی به سیاست های ابلاغی تامین اجتماعی که مقام معظم رهبری در این راستا فرمودند؛«کرامت بخشی  به افراد دارای معلولیت انجام شود» برای نخستین بار در تاریخ نظام آزمون اختصاصی برای افراد دارای معلولیت برگزار کنیم.

وی افزود: علیرغم تمام زوایا و ویژگی هایی که این آزمون دارد، افراد دارای معلولیت باید منشی داشته و حوزه ها مناسب سازی شده باشد، شاهد هستیم که در این حوزه انتخابیه حتی اتاق اساتید نیز به مکان آزمون تبدیل شده که فضایی مطلوب همراه با آرامش را داشته باشند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشورد عنوان کرد: در طول ۹سال گذشته ، از زمانی که قانون حمایت از افراد دارای معلولیت بر اساس ماده ۱۵ اختصاصا اشاره می کند دستگاه ها موظف هستند حداقل ۳ درصد در آزمون های فراگیر از افراد دارای معلولیت استفاده کنند باید حدود ۵ هزارو ۵۰۰ نفر جذب می شدند اما آمار نشان می دهد تنها هزارذو ۶۰۰ نفر جذب دستگاه ها شده بودند.

 

بیشتر بخوانید:

آزمون استخدامی ویژه معلولان برگزار می‌شود

 

قادری گفت: بعد از دستور شخص رئیس جمهور برای انجام اینکار، یک سال روند آمادگی برای برگزاری این آزمون زمان بر بود چرا که باید یک پیوست فنی، اعتباری از سوی سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی کشور برای طراحی آزمون انجام شود که هم به لحاظ بودجه ای و هم ساختارها بتوانند آزمون اختصاصی را برگزار کنند‌.

وی افزود: امروز با هم افزایی که صورت گرفت این آزمون برگزار شد، جالب است که بدانید تمامی استانداران در مراکز استان های کل کشور امروز در آزمون ها حضور دارند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: برگزاری این آزمون دستور رئیس جمهور شهید بود که در فقدان ایشان صورت پذیرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه