English

در گفت‌وگو با خبرگزاری موج مطرح شد:

هفته میراث فرهنگی با شعار "میراث فرهنگی مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی" برگزار می شود

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت: هفته میراث فرهنگی با شعار "میراث فرهنگی مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی" برگزار می شود که بر اساس این شعار برنامه های مختلف تدوین شده است.

هفته میراث فرهنگی با شعار "میراث فرهنگی مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی"  برگزار می شود

فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در تشریح برنامه های هفته میراث فرهنگی ، اظهارداشت: همه ساله در تقویم ملی کشورمان  مصادف با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی است که امسال روز ۲۹ اردیبهشت آغاز می شود و تا ۴ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: برای روز جهانی موزه ها شورای بین المللی موزه ها یک سنت همه ساله دارد که شعاری را عنوان می کند.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی خاطرنشان کرد: شعار جهانی امسال "موزه برای آموزش و پژوهش" است، بیان کرد: ما متناسب با این شعار برنامه ریزی هایی داریم که در سراسر کشور برگزار می شود.

داوری تصریح کرد: اما بر اساس شرایط ملی برای سالی که در آن هستیم و طبق نیازها و ویژگی هایی که وجود دارد برای هفته میراث فرهنگی شعار ملی که که برنامه پیش روی ما بوده برنامه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: "میراث فرهنگی مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی" است بر این اساس پیش بینی می شود در سال پیش رو سال توسعه، رشد و حفاظت از میراث فرهنگی باشد.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته سالی باشد که ترویج کنیم که با تکیه بر دانش و خوانش دانش،باور و مهارت که در دل میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ما است رشد و توسعه  پایدار در کشور رقم بزنیم.

وی افزود: ما در امسال اسرار داریم که کیفیت ببخشیم به حفاظت از میراث فرهنگی، برنامه جدی را برای حفاظت از محوطه های تاریخی که متناسب با این موضوع برنامه ریزی ها انجام شده است.

داوری عنوان کرد: اگر چه حفظ و نگهداری میراث فرهنگی ملموس و نا ملموس را از وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می دانند اما این کار بدون همراهی و همکاری مردم امکان پذیر نیست.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی عنوان کرد: در حوزه آثار ناملموس نمی‌توان گفت تنها یک دستگاه متولی حفظ، نگهداری و احیا آن است  بلکه همگان باید به آن توجه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه