English

سخنگوی شورای شهر در گفتگو با خبرگزاری موج:

ماجرای اجرای طرح زیست شبانه در پایتخت به کجا رسید؟

نادعلی گفت: مبانی فکری ما هیچ مخالفت و جبهه ایی نسبت به اجرای طرح زیست شبانه ندارد و خواست ما و شهروندان تهرانی اجرای این طرح است.

ماجرای اجرای طرح زیست شبانه در پایتخت به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری موج، تقریبا طی چند سال گذشته و در ادوار مختلف مدیریت شهری، طرح زیست شبانه در صحن شورای شهر مطرح می شد و پس از مدتی نیز با نگاه سلیقه ای مدیران شهری وقت این طرح از دستور کار خارج می شد.

عده ای نیز در آن زمان علت مخالفت خود را عدم تامین امنیت مورد نیاز برای طرح عنوان می کردند اما فی الواقع اکثرا متفق القول بر این باورند که اجرای طرح زیست شبانه به مراتب امنیت معابر و سطح شهر را افزایش می دهد. کما اینکه در اکثر کشورهای دنیا و اسلامی طرح زیست شبانه به اجرا در می آید.

در این دوره شورای شهر نیز اخیرا زمزمه هایی درخصوص اجرای طرح زیست شبانه در برخی از مناطق پایتخت را بر سر زبان انداخته است.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در این خصوص می گوید: مبانی فکری ما هیچ مخالفت و جبهه ایی نسبت به اجرای طرح زیست شبانه ندارد. یعنی براساس مبانی دینی، هیچ تفاوتی میان زیست شبانه یا روزانه وجود ندارد. همانگونه ما در کنار عبادت در روز عبادت در شب هم داریم.

وی با بیان اینکه در دنیای اسلام نیز تجربه زیست شبانه وجود دارد افزود: تجربیات کشورهایی که از جنس ما هستند می تواند در این امر به ما کمک شایانی کند. همانطور که اغلب کشورهای اسلامی با شروع ماه مبارک رمضان به زیست شبانه خود رونق می دهند.

سخنگوی شورای شهر در ادامه تاکید کرد: البته موردی که نباید از آن غافل شویم این است که مدیریت شهری لزوما تنها تصمیم گیرنده اجرای این طرح نیست.

نادعلی با اشاره به علاقه خود به طرح زیست شبانه تصریح کرد: پیش از این خودم علاقه مند بودم در ایام جام جهانی، مسابقات فوتبال به صورت زنده در میادین و تلویزیون های شهری به نمایش درآید. اما جام جهانی مصادف با ایام ناآرامی ها اخیر بود و دستگاه های امنیتی پیش بینی کردند که این اقدام می تواند زمینه سواستفاده را فراهم کرده و این ناآرامی ها را تشدید بخشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به ناآرامی های اخیر مطرح کرد: البته این ناآرامی ها صرفا به علت فضاهای انتقادای کشور نبود و همانگونه که همه مستحضرند برخی از کشورها برای نابودی این انقلاب و جمهوری اسلامی ایران هم قسم شده اند. به همین خاطر نیز شرایط کشور ما برای اجرای چنین طرح هایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس متفاوت است.

وی با بیان اینکه اجرای چنین طرح هایی بار سنگینی بر حوزه امنیت و انتظامی کشور متحمل می شود خاطر نشان کرد: الحمدالله جمهوری اسلامی در مساله تامین امنیت زبانزد عام و خاص در دنیا است و ما نیز براین باوریم اگر امنیت انسان پایه را که همان حضور مردم در جامعه است اصل قرار دهیم امنیت شهر نیز در کنار امنیت ویژه ایجاد می شود.

نادعلی با بیان اینکه اجرای طرح زیست شبانه خواست ما و شهروندان است گفت: باید دستگاه های انتظامی به تناسب این طرح تعداد نیروهای پشتیبانی خود را تامین کنند.

گفتنی است، زیست شبانه یا زندگی شبانه اصطلاحی برای هرگونه سرگرمی است که از اواخر شب تا نخستین ساعت‌های صبح در دسترس شب‌زنده‌داران باشد. این سرگرمی‌ها می‌توانند شامل رفتن به باشگاه‌های شبانه، کنسرت، تئاتر و سینما باشد یا به صورت شب‌نشینی در کافه یا رستوران باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه