English

رئیس کمیته باغات شورای شهر تهران در گفتگو با خبرگزاری موج:

مشکلات امروز تهران ریشه در دوره اهمال مدیریت شهری پنجم دارد

شربیانی گفت: انباشت کارهای نکرده دوره گذشته مدیریت شهری باعث شد تا در این دوره بخش حمل و نقل عمومی در دو بخش مترو و اتوبوسرانی با مشکلات زیادی روبه رو شود.

مشکلات امروز تهران ریشه در دوره اهمال مدیریت شهری پنجم دارد

جعفر بندی شربیانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج گفت: در حوزه آلودگی هوا در طی دو دهه اخیر هر فردی که مسئولیتی در این حوزه داشته از مردم عذرخواهی کرده و ما نیز بابت این مشکل از مردم عذرخواهی می کنیم و این یک روال اخلاقی است.

وی با بیان اینکه مساله آلودگی هوای تهران موضوع یکی دو ماهه نیست و بیش از سه دهه است که از این مساله می گذرد، افزود: برای حل این مساله راهکارهای مشخصی وجود دارد و از همه مهمتر اینکه این حوزه متولیان متعددی دارد که این مساله اجرای قوانین بالادستی را دچار مشکل کرده است.

رئیس کمیته باغات شورای شهر تهران ادامه داد: اگر به یاد داشته باشید، در زمانی که قالیباف شهردار تهران بود، مساله آلودگی هوا وجود داشت و در آن زمان وی از دولت وقت اختیارات کامل خواست تا متولی حل این مشکل شهرداری تهران باشد تا به حل مساله کمک شود که این امکان فراهم نشد.

 

23 دستگاه متولی حل بحران آلودگی هوا هستند

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران یکی از 23 دستگاه متولی در این حوزه است که وظایفی نیز برعهده دارد، بیان کرد: زمانی که زاکانی شهردار تهران شد، در جلسات هیات دولت عنوان شد که در جهت کاهش آلودگی هوای پایتخت اقداماتی باید انجام شود اما با توجه به اینکه در این حوزه 23 دستگاه مداخله مستقیم و یا غیر مستقیم دارند، همه باید به وظایف خود عمل کنند.

شربیانی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران نیز به وظایف خود در این حوزه عمل کرده است و این مساله اصلاح طلب و اصولگرا ندارد، یادآور شد: در این دوره مدیریت شهری به حاشیه ها و حاشیه سازی ها کاری نداریم. از سوی دیگر مسبب آلودگی هوا را یک نفر نمی دانیم تا برداشت سیاسی از این مساله کنیم و از مشکل مردم تهران برای رسانه ها خوراک سیاسی ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: مساله اصلی این است که شهروندان تهرانی در دهه های اخیر از دو مساله ترافیک و آلودگی هوا گلایه مند هستند. این مشکل با هم در ارتباط است و ما به عنوان مدیریت شهری وظیفه خود می دانیم تا تلاش کنیم قوانین بالادستی و مقرراتی که در سال های اخیر در این حوزه وضع شده است را  اجرا کنیم و هدف شهرداری جواب دادن به خواسته مردم است.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در ادامه گفت: هر چقدر که در این زمینه تلاش کنیم و به استانداردهای جهانی در حوزه هایی که باعث آلایندگی هوا می شود، نزدیک تر شویم به همانقدر نیز می توانیم امیدوار باشیم تا مشکل آلودگی هوا حل شود. در حوزه شهرداری نیز اگر به مساله معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت ها بیشتر توجه کنیم و ضمانت اجرایی لازم را در این زمینه داشته باشیم، به همان اندازه هم می توان به حل مشکل آلودگی هوا امیدوار بود.

 

حمل و نقل عمومی مورد نیاز تهران با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد

وی با بیان اینکه واقعیت تلخ امروز شهر تهران این است که حمل و نقل عمومی مورد نیاز تهران با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، افزود: اگر بتوانیم موضوع حمل و نقل عمومی شهر تهران را حل کنیم و در حوزه اتوبوسرانی ناوگان مورد نیاز پایتخت را تامین و در حوزه اتوبوسرانی با تامین رام های قطار مورد نیاز سر فاصله ها را کاهش دهیم مشکل حل می شود.

شربیانی با تاکید بر اینکه در دوره گذشته مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی اجحاف جبران ناپذیری به مردم تهران شد، ادامه داد: انباشت کارهای نکرده دوره گذشته مدیریت شهری باعث شد تا در این دوره بخش حمل و نقل عمومی در دو بخش مترو و اتوبوسرانی با مشکلات زیادی روبه رو شد.

 

هیچ دولتی در دو دهه اخیر سهم و حقوق خود را پرداخت نکرده است

وی بیان کرد:  در یک سال و نیم اخیر تلاش مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورا تا با کمک دولت این کمبود ها جبران شود. به این مساله نیز باید توجه داشت که هیچ دولتی در دو دهه اخیر سهم و حقوق خود را در این حوزه یا اصلا پرداخت نکرده و یا کامل به این وظیفه عمل نکرده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه درخواست این دوره مدیریت شهری از دولت داشتن همکاری لازم با شهرداری تهران در حوزه آلودگی هوا و ترافیک و در مجموع حمل و نقل عمومی بوده است، یادآور شد: خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری همراهی دولت با شهرداری تهران بهتر از دوره های گذشته بود.

وی تاکید کرد: نباید برای خدمت به مردم متوسل به دعواها و بازی های سیاسی شد و ما در این دوره سعی می کنیم به دور از حاشیه سازی های سیاسی عمل کنیم.

شربیانی در ادامه با اشاره به اینکه با حرف و حدیث و بیانه مساله آلودگی هوا حل نمی شود، گفت: باید اقدامات در این حوزه از جنس عمل باشد. باید حمل و نقل عمومی را به حدی از استانداردهای جهانی رساند تا شهروندان ترغیب به استفاده از آن شوند.

وی با بیان اینکه مشکل آلودگی هوا یک شبه اتفاق نیفتاده که یک شبه نیز حل شود، افزود:  باید در این زمینه برنامه داشت و قوانین بالادستی را ملاک عمل قرار داد و یک نقشه راه دو دهه ای داشته باشیم تا تهران را از وضعیت آلودگی هوا خارج کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: آلودگی هوا برای شهروندان تهرانی یک سریال تکراری است و برای از بین بردن این کابوس پایتخت نشینان باید عمل کرد و دوره اظهارنظرهای سیاسی و پشت میزی برای ایجاد موج رسانه ای به پایان رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه