English

معاون اول قوه قضاییه:

وزرا در جریان آرای دیوان عدالت اداری قرار گیرند

معاون اول قوه قضاییه گفت: فلسفه وجودی دیوان عدالت اداری پشتیبانی مردم در برابر حاکمیت است و انتظار از دیوان عدالت اداری این است که به معنای واقعی پشتیبان حقوق مردم در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وزرا در جریان آرای دیوان عدالت اداری قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری موج، معاون اول قوه قضاییه در همایش چهلمین سالروز تاسیس دیوان عدالت اداری که با حضور اعضای شورای عالی قضایی و روسای سابق دیوان عدالت اداری برگزار شد، با اشاره به وفور آرای صادره از هیات عمومی دیوان عدالت اداری گفت: برای پیشگیری از صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های خلاف قوانین و مقررات بهتر است در زمان تغییر دولت‌ها، آرای دیوان عدالت اداری در اختیار وزرا قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق افزود: در دوران ۲ ماه و ۲۰ روز ریاست بر دیوان عدالت اداری صدها نامه برای وزرا ارسال کردیم که چرا به احکام صادره از هیات عمومی دیوان عدالت اداری توجه نمی‌شود و بخش‌نامه‌هایی خلاف این آرا صادر می‌شود که آنها ضمن قدردانی از این مکاتبات اعلام کردند که ما نمی‌دانستیم چنین آرایی وجود دارد.

وی با اشاره به اولویت بندی پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری و ضرورت تنقیح آرای هیات عمومی تصریح کرد: البته آرای صادره از هیات عمومی دیوان عدالت اداری برخلاف دیوان عالی کشور بسیار زیاد است و گاهی ما نیز فراموش می‌کنیم بنابراین بهتر است برای پیشگیری از صدور بخشنامه‌های خلاف قانون مجلد این آرا در اختیار وزرا قرار گیرد.

معاون اول قوه قضاییه یادآور شد:سه اصل بنیادین و مهم در حکومت مردم‌سالاری، به رسمیت شناختن حق حاکمیت مردم، اصل تفکیک قوا و اعمال نظارت بر اقدامات قوای حاکم بر کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه