English

آیت الله رییسی:

جوجه کُشی اقدامی غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی است

آیت الله رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت:جوجه کُشی اقدامی غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی است.

جوجه کُشی اقدامی غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه ، آیت ‎الله رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: امروز نام سپاه با خدمتگزاری به مردم قرین است و اقدامات عزت‎ مندانه و افتخارآفرین سبزپوشان سپاه در همه عرصه‎ های جهاد و خدمت، آمریکا را ناامید کرده است.

رئیس قوه قضاییه دلیل دشمنی آمریکا و غرب با سپاه را اثرگذار بودن این نهاد مقدس و در مقابل، رضایت مقام معظم رهبری و مردم را سرمایه‎ای عظیم برای آن توصیف کرد و از پاسداران انقلاب اسلامی خواست قدردان این نعمت بوده و با همت مضاعف در جهت تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی و خدمت به مردم گام بردارند.

آیت الله ابراهیم رییسی تحریم‌ های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و حمایت تسلیحاتی انگلیس از سعودی ‎‌ها برای حمله به مردم بی دفاع یمن را مصداق بارز جنایت علیه بشریت دانست و گفت: خنده ‎دار است کسانی که غذا و دارو را تحریم و کالا‌های پزشکی مردم کشور‌های دیگر را سرقت می ‎کنند، می ‎گویند آماده کمک به مردم ایران هستیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان این‎که مردم ایران کالای مسروقه مصرف نمی ‎کنند، افزود: مردم ما در یک رزمایش ملّی با همدلی و همبستگی کالای پزشکی مورد نیاز خود را در اوج روز‌های مواجهه با پدیده کرونا تولید کردند و امروز نه تنها به مرز خودکفایی در این زمینه رسیده‎ ایم که به زودی شرایط صادرات این کالا‌ها نیز فراهم می‌ شود.

آیت‎الله رئیسی در ادامه به مسائل پسا کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: مردم در روز‌های مواجهه با کرونا با گذشت و ایثار و بخشش اجاره ‎ها و تعویق اخذ وجوه چک ‎هایشان به کمک همدیگر آمدند، ولی در پساکرونا نیز مسائلی وجود خواهد داشت که از ائمه جمعه و جماعات، معتمدین و حقوقدانان و وکلا می‎ خواهیم کمک کنند این مسائل با ریش سفیدی حل و فصل شود و تا حد ممکن دعاوی به تشکیل پرونده در دستگاه قضایی منتهی نشود؛ گرچه در صورت تشکیل پرونده، همکاران ما حتماً به آن‌ ها رسیدگی خواهند کرد.

آیت ‎الله رئیسی بر همین اساس متذکر شد که شورای پیشگیری قوه قضاییه را مأمور کرده است با برگزاری جلسات فشرده، مسائل پساکرونا در همه حوزه ‎های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و به ویژه موضوعات حقوقی و قضایی را بررسی کند تا دستگاه قضایی در مواجهه با آن‌ ها منفعلانه عمل نکند.

رئیس قوه قضاییه درباره گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۷ و گزارش دادستانی در این زمینه نیز توضیح داد: برخی از پرونده ‎های تشکیل شده برای کسانی که ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گرفتند و کالا وارد نکردند، منجر به صدور رأی شده‎ و در مرحله اجرای حکم هستند، برخی پرونده‎ها در دادسرا همچنان مفتوح است، ولی اگر موارد جدیدی هم باشد، دادگستری آماده رسیدگی به آنهاست.

وی با اشاره به اینکه وضعیت همه دلارهای پرداختی باید شفاف شود، تصریح کرد: اعلام فساد برای مردم اطمینان بخش نیست بلکه باید به مردم گزارش مبارزه با فساد و بازگشت بیت المال را داد.

آیت ‎الله رئیسی بر همین اساس بر لزوم نظارت و شفافیت در همه حوزه‎ها به ویژه حوزه‎ های اقتصاد، سلامت و غذا و دارو تأکید کرد و گفت: نظارت‎گریزی امر پسندیده‎ای نیست و از دستگاه ‎های اجرایی انتظار می ‎رود از نظارت و شفافیت در عملکردشان استقبال کنند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مردم از دستگاه های نظارتی انتظار برخورد با فساد دارند و پسندیده نیست که ما بگوییم در فلان حوزه دزدی و فساد وجود دارد بلکه باید بگوییم فساد و تخلف در فلان حوزه را کشف و با دزد و مفسد و خلافکار برخورد کرده‎ ایم.

آیت ‎الله رئیسی با تأکید بر این‎که دولت باید ساختار‌های فسادزا در دستگاه‎ های اداری را اصلاح کند و دستگاه قضایی هم قاطعانه با فساد و مفسدان مبارزه کند، گفت: این‎که بگوییم موریانه فساد به جان بخش ‎هایی از نظام اداری کشور افتاده، سودی برای مردم ندارد بلکه باید موریانه ‎ها را شناسایی و با آن‌ ها برخورد کنیم.

در این جلسه حجت‎ الاسلام والمسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه گزارشی در خصوص کشتار جوجه ‎های یک روزه، اعلام کرد: این موضوع با دستور ریاست محترم قوه قضاییه بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به این ‎که ایران بزرگ‎ترین صنعت طیور را در منطقه دارد، لازم بود در ایام کرونا با توجه به کاهش تقاضا، سیاست کاهش تولید زودتر به تولیدکنندگان ابلاغ شود، اما مصوبه کاهش ۱۵ میلیونی تولید جوجه یک روزه در روز هجدهم فروردین ماه و درست زمانی به مرغداران ابلاغ شد که جوجه‎ های یک روزه تولید شده بودند.

وی در خصوص تخصیص ارز برای واردات ۲.۵ میلیون تن غذای مرغ نیز گفت: عدم تخصیص این مبلغ با وجود مصوّبه‌ های قانونی سبب افزایش قیمت نهاده‎های طیور شد که همین امر ضرر و زیان تولیدکنندگان را در پی داشت و یکی از عوامل از بین رفتن میلیون ‎ها جوجه شد.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با انتقاد از زنده ‎کُشی جوجه‎ های یک روزه گفت: کشتار جوجه‎ ها که دل مردم را به درد آورد، اقدامی غیر قانونی، غیر شرعی و غیر اخلاقی بود و بدتر از آن توجیهاتی بود که از سوی مسئولان صورت گرفت که این کار را مسبوق به سابقه و ضروری دانستند.

وی با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید باید نظارت و شفافیت تشدید شود، ادامه داد: اقتصاد سلامت بالاخص در حوزه غذا و دارو نیازمند مدیریت و نظارت بهینه است و برای کالاهای کشاورزی باید به موقع تدبیر کرد و هم بر بازار تولید، هم توزیع و هم مصرف باید نظارت شود.

آیت‎الله رئیسی با تأکید بر لزوم تصمیم گیری مدبرانه در نظام تولید و توزیع و کنترل بازار، گریزی هم به نظارت بر حوزه اقتصاد مجازی زد و گفت: حوزه ‎های اقتصادی در همه جوامع به ‎دلیل انتفاعی که برای سودجویان دارد، غالباً مدیریت‎ گریز و نظارت ‎گریزند در حالی که نظارت بر هر کاری نتایج مثبتی برای جامعه خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه در پایان سخنانش از اقدام یک قاضی که خود را به‎دلیل صدور رأی نادرست در یک پرونده مجازات کرد، تقدیر کرد.

در این جلسه حشمتی رئیس دادگستری استان تهران یکی از اقدامات این دادگستری برای جلوگیری از دست ‎اندازی زمین خواران به اراضی ملّی را پگیری ویژه سنددار کرن اراضی ملّی عنوان کرد و افزود: تسریع در حل پرونده ‎های پرشاکی یکی از اولویت‎ های اصلی سال ۹۹ دادگستری استان تهران خواهد بود.

جهانگیر رئیس سازمان زندان ‎ها نیز در این جلسه اعلام کرد: هزینه کمک معیشتی به ۱۰۰ هزار خانواده نیازمند زندانیان که به امر مقام معظم رهبری و هماهنگی بنیاد مستضعفان و قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته بود، تا قبل از ماه مبارک رمضان به آن‌ ها اهدا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی