English

راهنمای ثبت نام در تهران من/ مراحل درج اطلاعات خودرو در سامانه my.tehran.ir

لازم است همه خودروهایی که قصد تردد در محدوده طرح ترافیک را دارند برای محاسبه عوارض و روزهای رایگان مشخصات خودروی خود را در سامانه تهران من ثبت کنند.

راهنمای ثبت نام در تهران من/ مراحل درج اطلاعات خودرو در سامانه my.tehran.ir

به گزارش خبرگزاری موج،  ثبت‌ نام در سامانه تهران من برای عموم شهروندانی که می‌ خواهند با خودروی شخصی خود در محدوده طرح ترافیک تردد کنند ضروری است بنابراین باید برای محاسبه عوارض و روزهای رایگان قبل از اولین ورود، مشخصات خودروی خود را در سامانه my.tehran.ir وارد کنند.

سهمیه ترددای که معاونت  حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای هر خودرو پلاک تهران در نظر گرفته است 20 روز و پلاک شهرستان تنها ۱۵ روز رایگان است که استفاده از آن منوط به ثبت نام در سامانه تهران من است و اگر این ثبت نام انجام نشود، سهمیه تردد رایگان در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا برای مالکان خودرو لحاظ نشده و مالکان خودرو باید عوارض تردد خود در محدوده را پرداخت کنند.

گفتنی است، زوج یا فرد بودن پلاک خودرو ها نیز در تعیین روز های مجاز اثری ندارد و ملاک، صرفاً تعداد روزهای ورود است. همچنین عوارض تردد در این محدوده در روزهای فراتر از تعداد مجاز، نصف عوارض طرح ترافیک تعیین‌ شده است و طبعاً شمارش تعداد روزهای مجاز برای تردد رایگان در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) مشروط به آن است که ثبت‌ نام در سامانه انجام‌ شده باشد.

تردد در روز‌های پنجشنبه رایگان نیست و تردد شهروندان در روز‌های پنجشنبه مشمول کاهش سهمیه هر فصل و در صورت اتمام سهمیه ماهانه، مشمول اخذ عوارض می‌ شود.

اپلیکیشن اندروید تهران من هم برای دانلود در پلی استور و کافه بازار قرار دارد و هم می‌ توانید از طریق دستگاه های اندرویدی خودتان هم به این سامانه دسترسی داشته باشید اما متأسفانه تهران من اپ iOS ندارد و کاربران آیفون برای دسترسی به خدمات آن از روی دیوایس هایشان باید به نسخه تحت وب مراجعه کنند.

ثبت نام در سامانه تهران من

در اولین قدم باید به آدرس my.tehran.ir مراجعه کرده و با استفاده از گزینه ثبت نام در قسمت بالای سمت چپ صفحه می‌ توانید روند ثبت نام را آغاز کنید.

ثبت نام در سامانه تهران من

در صفحه بعد پس از وارد کردن اطلاعات اولیه، باید نام کاربری، رمز عبور، آدرس ایمیل، شماره موبایل و در صورت تمایل تصویر کارت ملی خود را وارد کنید.

پس از آن از طریق پیامک برای کاربر کد فعال سازی ارسال می‌ شود و با وارد کردن آن، پیغام ثبت نام موفقیت آمیز در مرورگرتان نمایش داده می‌شود. 

پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در قسمت سمت راست صفحه منوی داشبورد من وجود دارد که به عنوان میانبر برای شما عمل می‌ کند و می توانید از طریق آن از خدمات مختلف سایت استفاده کنید.

داشبود تهران من

برای ثبت خودرو و یا خودروهای خود در این سامانه، روی گزینه خودروهای تحت پوشش من که در سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.

نحوه ثبت خودرو در سامانه تهران من

 سپس صفحه‌ای برایتان باز می‌ شود که باید روی گزینه افزودن کلیک کنید.

1ثبت نام تهران من

در این مرحله باید شماره VIN که روی کارت شناسایی خودرو نوشته شده است و شماره پلاک خودرو خود را وارد کنید و روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه تهران من2

 

سپس پیام «شماره پلاک و شماره VIN با هم تطابق ندارد. در صورت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده برای ادامه فرایند، دکمه تایید را کلیک کنید» به شما نشان داده می‌ شود که در صورت درست بودن اطلاعات، باید روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

ثبت نام سامانه تهران من3

در ادامه صفحه‌ ای برایتان باز می‌ شود که باید اطلاعات تکمیلی خودرو خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل «شماره VIN»، «سال ساخت»، «شماره موتور»، «شماره شاسی»، «رنگ»، «تصویر کارت ماشین» و «تصویر شناسه مالکیت خودرو» است.

بعد از پر کردن اطلاعات، روی گزینه «ثبت» کلیک کنید در نهایت خودرو شما در سامانه ثبت خواهد شد.

ثبت نام سامانه تهران من4

 پس از ثبت خودرو می توانید وارد بخش "فهرست تردد" شده و تاریخ ورود و خروج خود را به محدوده طرح ترافیک کنترل کنید. در صورت تمایل می توانید بدهی مربوطه را نیز پرداخت کنید.

جدول محاسبه هزینه عوارض طرح ترافیک 

محاسبه هزینه عوارض طرح ترافیک در هر روز نیز صرفا به اولین و آخرین تردد ثبت شده خودرو بستگی دارد. 

جدول محاسبه هزینه عوارض طرح ترافیک در هر روز

گفتنی است؛ برای هر روز تردد مبلغ 414,000 ریال را از بخش حساب شهروندی، افزایش اعتبار پرداخت کنید.

مبلغ پرداختی از بابت ثبت درخواست انتخاب روز برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، در حساب شما مسدود خواهد شد.

سپس از منو سمت راست بخش خدمات طرح ترافیک درخواست انتخاب روز را انتخاب کنید و روز و تعداد تردد را مشخص کنید تا مبلغ مورد نظر در نمایش داده شود و ثبت نهایی را کلیک کنید.

طرح ترافیک

چنانچه اعتبار حساب شهروندی شما به اندازه باشد، پیام ثبت درخواست به شما نمایش داده می شود و چند دقیقه بعد درخواست شما برای تردد فعال خواهد شد.

درخواست‌‌ های ثبت ‌شده شما برای حساب شهروندی شما خواهد بود و محدود به پلاک خودرو نیست و به ترتیب و به طور خودکار برای اولین خودروی حساب شما که در محدوده طرح ترافیک وارد می‌‌شود، توسط سامانه تخصیص خواهد یافت.

گفتنی است، اگر برای یک روز طرح ترافیک رزرو نکرده باشید و همان روز وارد طرح شوید، پس از ثبت پلاک خودروی شما توسط سامانه‌های ثبت تخلف، مبلغ جریمه از حساب شهروندی شما در سامانه تهران من پرداخت می شود. البته این مسئله در صورتی امکان‌پذیر است که اعتبار حساب شما کافی باشد.

همچنین امکان اعتراض به تردد های خودرو در معبر داخل طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در صورتیکه کمتر از 6 ماه از زمان تردد گذشته باشدوجود دارد. بعد از این زمان اعتراض وارد نیست.

امکانات دیگر سامانه تهران من 

روش خرید بلیت مترو از طریق سامانه تهران من

یکی دیگر از امکانات سامانه تهران من خرید بلیت مترو می باشد. شما می توانید مانند تصویر گزینه "بلیت مترو" را انتخاب کرده و روی خرید بلیت کلیک کنید تا مبلغ آن از حساب شهروندی شما کسر شود. 

روش خرید بلیت مترو از طریق سامانه تهران من

ثبت زمان و محل پارک خودرو در سامانه تهران من

برای استفاده از پارکومتر هم باید به بخش پارک حاشیه ای مراجعه کرده در بخش "ثبت زمان و محل پارک خودرو" کد محل پارک خودرو را ثبت کرده و یا از روی نقشه انتخاب کنید. در ادامه نیز شماره جایگاه و مدت زمان آن را مشخص کرده و هزینه را پرداخت نمایید.

پارک حاشیه ای

خرید بلیت های برج میلاد از سامانه تهران من

همچنین می توانید با مراجعه به قسمت بلیت برج میلاد، بلیت های موجود را مشاهده کرده و به طور دقیق بررسی کنید که هر یک از آنها شامل چه امکاناتی می باشد. در صورت تمایل هم می توانید از طریق همین سامانه برای خرید آن اقدام کنید.

خرید بلیت های برج میلاد از سامانه تهران من

مشکلات سایت تهران من

یکی از مشکلات سایت تهران من این است که پس از ورود به حساب کاربری، در هر صفحه‌ ای که باشید با کلیک روی لوگوی سایت از حساب کاربری خارج شده و دوباره صفحه ورود برایتان نمایش داده می‌ شود.

همچنین اگر صفحه مرورگر را ببندید و دوباره سایت را باز کنید، به طور خودکار از حسابتان خارج شده و باید مجددا وارد سایت شوید.

توصیه ما به شما این است که برای راحتی کارتان حتماً از رایانه و مرورگر بروز chrome و mozilla استفاده نموده و در حین استفاده تاریخ و ساعت سیستم خود را تنظیم کنید.

اگر به رایانه دسترسی ندارید و با تلفن همراه می خواهید کار خود را انجام دهید از بروز بودن مرورگر آن اطمینان حاصل نمایید.

بازیابی نام کاربری و رمزعبور

برای تغییر رمز عبور می توانید در سایت تهران از قسمت بالا سمت چپ بر روی متن "بازیابی رمز عبور" کلیک نموده و یا از طریق "ورود" و لینک "بازیابی رمز عبور" اقدام نمایید، همراه با کد فعالسازی نام کاربری نیز بصورت پیامکی ارسال خواهد شد.

موجودی پلاک در قسمت خودروهای تحت پوشش من به چه معناست؟

چنانچه بدهی از طریق استعلام بدهی در سایت تهران من پرداخت شده باشد و به هر دلیلی از جمله اشتباه پلاک خوان و یا مخدوش بودن پلاک بدهی تردد اصلاح گردد، مبلغ بدهی به حساب میانی منتقل خواهد شد که در قسمت خودروهای تحت پوشش با عنوان "موجودی پلاک" قابل مشاهده می باشد.

لازم به ذکر است در صورت ترددهای بعدی مبلغ تعرفه تردد ابتدا از حسلاب میانی کسر شده و در صورت کافی نبودن اعتبار "موجودی پلاک" از حساب شهروندی مبلغ مزبور کسر خواهد شد.

تفاوت این مبلغ با مبلغ موجودی در این است که "موجودی پلاک" قابل استرداد از طریق شماره شبا نیست و در صورتیکه بیش از یک میلیون ریال باشد با مراجعه شهروند محترم به بخش پیشخوان سازمان فاوا و تکمیل فرمهای مربوطه مبلغ به حساب بانکی واریز کننده مسترد خواهد شد.

راه های ارتباطی برای دریافت راهنمایی در خصوص طرح ترافیک 

کاربران می توانند در صورت بروز هر گونه مشکل و یا برخورد با مانعی در این مسیر با بخش پشتیبانی سایت تهران من تماس گرفته و رفع مشکل نمایید.

تلفن پشتیبانی سایت تهران من

شماره تلفن 137 داخلی 5 به‌ صورت شبانه‌ روزی پاسخگوی سؤالات کاربران است و هرگونه اعتراض، نیاز به بررسی مجدد یا درخواست نیز داخل سایت تهران من در بخش پشتیبانی قابل اعلام و پیگیری است. 

گفتنی است، به دلیل ترافیک بسیار بالای تماس ها و یا اختلالات مخابراتی امکان دارد تماس شما قطع شود لذا مجددا تلاش نمایید. ( درصورتیکه ظرفیت صف تماسهای تکمیل شده باشد لطفاً به فایل صوتی پرسشهای متداول گوش دهید.) 

چنانچه از شهرستان ها قصد تماس با پشتیبانی سایت تهران من (طرح ترافیک) را دارید با شماره تلفن 84161207 تماس حاصل نمایید.

همچنین اگر هم در استفاده از سایت به مشکلی برخورده یا در مورد خدمات آن سوالی داشتید می توانید به صفحه پرسش و پاسخ تهران من مراجعه کنید.

همچنین می توانید با ثبت تیکت با ورود به حساب شهروندی در سایت تهران من و بخش پشتیبانی و یا ایمیل my@tehran.ir  پاسخ خود را دریافت کنید.

گفتنی است، ثبت نام در سامانه تهران من بدون محدودیت زمانی به‌ صورت تمام رایگان است و هیچ هزینه‌ ای برای شهروندان ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • رضا

    ثبت نام تهران من

  • ناشناس

    وقتی وارد سایت میشیم سرگیجه میگیریم . جای ثبت نام نداره سرکاریه . این طراحی سایت مشکل داره

  • مهدیزاده

    از کجا باید ثبت نام کنم سر کاریه دیگه تهران رفتن هم آرزو شده

  • تبرداران

    باسلام چگون میتوان مشخصات خودرو وپلاک را درسامانه تهران من حذف کرد تا پس از فروش خودرو ، خریدار جدید امکان ثبت نام در سامانه تهران من را داشته باشد ؟

  • علی اصغر رحیمی

    ثبت نام تهران من

  • احمد صادقیان

    سایت به بنده اعلام میکنه که کد ملی وارد شده با تاریخ تولد 1344/3/9 مطابقت ندارد!!...شاید من مردم!؟...شاید من هنوز به دنیا نیومدم!!...شاید هم ما هرچی نابغه توی تکنولوژی ای تی داریم با توصیه نامه استخدام میکنیم که اینجوری میشه!!

  • حسین رستمی

    سلام پول بنزین از تاریخ مرداد 1399 واریز نشده چرا
    ممنون تشکر لطفاً. راهنمای کنید

  • محسن

    سلام.سیستم تهران من، هنگام ثبت نام برای من کد تایید نمیفرسته.نمیتونم ثبت نام کنم.لطفا راهنمایی کنید.ممنون.

  • محسن سروش

    سلام اگه عوارض طرح ترافیک و آلودگی هوا پرداخت بشه ولی در سامانه صفر نشه باید به کجا مراجعه کرد

  • ناشناس

    بجای تبلیغات واینهمه شرر و ورر
    یه مسیر کوتاهی بزارید
    که بتونیم ثبت نام بکنیم .فقط وقت کشی ‌حاشیه دارید

  • کنعانی) ( بهمن)

    طرح کسی دیگر رامن پرداخت کرده ام . 09122175680

  • ناشناس

    هر نام کاربری میزنم میگه از قبل ثبت شده است خیلی مسخره است

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی