English

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان؛

۹۰هزار میلیارد ریال برای طرح های آبی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم هزینه شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در سه سال خدمت دولت، ۹۰ هزار میلیارد ریال برای این منظور هزینه شد و بسیاری از طرح هایی که ۲۰ سال از آغاز اجرای آنها سپری می شد در این دولت به نتیجه رسید.

۹۰هزار میلیارد ریال برای طرح های آبی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم هزینه شد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، یوسف غفارزاده در سلسله نشست های تبیین خدمات دولت در آذربایجان شرقی که در محل خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار کرد: یازده طرح مهم آبی استان در این دولت در مسیر اتمام و تکمیل قرار گرفت که از مهمترین آنها می توان به آبرسانی به میانه، تکمیل شبکه های پایاب سدها، حلقه آبی جنوب تبریز، مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی سدهای قیزقلعه سی و گردیان و کانال خداآفرین اشاره کرد.

وی بیان کرد: طرح آبرسانی به میانه که شامل فاز نخست سد گرمی چای، خط انتقال و تصفیه خانه بود پس از ۲۰ سال در این دولت به بهره برداری رسید و اکنون مردم این شهر و روستاهای واقع در مسیر از آب شرب سالم و پایدار برخوردارند.

غفارزاده ادامه داد: تکمیل شبکه پایاب سدها به مساحت ۱۲ هزار هکتار نیز در دولت سیزدهم اتفاق افتاد که در شهرستان های عجب شیر، هشترود، میانه، جلفا و خداآفرین بهره برداری شد با اینکه از حلقه آبی ۲۷ کیلومتری جنوب تبریز ۲۵ کیلومتر در سه سال گذشته بهره برداری شد و مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی نیز وارد شبکه شد.

وی به آغاز عملیات اجرایی حلقه آبی شرق تبریز نیز اشاره کرد و گفت: این حلقه آبی سه مخزن بزرگ تامین آب تبریز را به هم وصل می کند که طبق برنامه قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

غفارزاده به بهره برداری از کانال خداآفرین در سد قیزقلعه سی نیز اشاره کرد و افزود: با وارد شدن آب به این کانال، کشاورزان استان های آذربایجان شرقی و اردبیل از مزایای آن برخوردار شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه