English

۳۶۰۰ هکتار محصول گندم در شهرستان خاتم کشت شد

در شهرستان خاتم چهار هزار و 500 هکتار کشت محصولات پاییزه انجام شد که از این میزان سه هزار و 600 هکتار به محصول گندم اختصاص دارد.

۳۶۰۰ هکتار محصول گندم در  شهرستان خاتم کشت شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، ستاد کشت پاییزه با حضور یدالله جوادپور؛ مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان یزد، مهدی فتحی؛ مدیر، محمدرضا تاج آبادی؛ رئیس اداره تولیدات گیاهی ، روسای مراکز ، کارشناسان پهنه های تولیدی جهاد کشاورزی شهرستان خاتم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه تاج آبادی ضمن ارائه گزارش عملکرد زارعی سال گذشته، از روند زراعت سال جدید توضیحاتی را ارائه نمود و تصریح کرد: از 9 هزار و 900 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خاتم، بیش از چهار هزار و 500 هکتار به کشت محصولات پاییزه اختصاص یافته است که از این میزان سه هزار و 600 هکتار به محصول گندم ، 850 هکتار به محصول جو، 360 هکتار به محصول کلزا و مابقی به کشت محصولات گلرنگ، کاملنیا  اختصاص می یابد.

وی با اشاره به افزایش 430 درصدی تولید گندم در سال گذشته و تولید بخش عظیمی از گندم استان، خواستار اختصاص بذور مطلوب گندم از ارقام مختلف به این شهرستان شد.

در ادامه مدیر زراعت استان یزد با بیان آنکه شهرستان خاتم بخش قابل توجهی از نیاز استان را رفع می کند؛ از اختصاص 400 تن بذر گواهی شده گندم از ارقام ترابی، امین، سیستان، پرنیان ، نارین وبرزگر به این شهرستان خبر داد و افزود: همچنین سایر نهاده‌های کشاورزی همچون کود نیز به میزان کافی تهیه شده است تا تولید محصولات زراعی به ویژه محصول استراتژیک گندم با مشکل رو به رو نشود.    میرجلیلی معاون فنی شهرستان خاتم بیان کرد: ذرت علوفه‌ای در بین دو فصل کشت گوجه فرنگی و خیار کشت و علوفه مناسبی برای تامین نهاده‌های دامی می‌باشد.  

 در ادامه بیان شد: شهرستان اشکذر یک هکتار سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای دارد که پیش بینی می‌شود از هر هکتار ۷۰ تن برداشت شود.

فلاطونی رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی گفت: کار برداشت ذرت علوفه‌ای شهرستان اشکذر با دستگاه چاپر تک ردیفه که با همکاری مدیریت زراعت واداره امور فناوری مکانیزه فراهم شده بود انجام شد.

بر اساس اعلام جهاد کشاورزی شهرستان خاتم ذخایر کود اوره از وضعیت مطلوبی برخوردار است و تامین کودهای فسفات و پتاس در دستور کار قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر