English

ضرورت تصویب پروژه های جدید آبی در استان یزد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: با توجه به ضرورت تصویب پروژه های جدید آبی در استان، کارگروه ویژه موضوع در شرکت تشکیل و با ایجاد اتاق فکر، پروژه های مورد نیاز استان در زمینه تامین منابع آبی جدید و بازتخصیص آب تعریف خواهد شد.

ضرورت تصویب پروژه های جدید آبی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی ارمی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد افزود: در سال جاری با پیگیری های انجام شده، پروژه های جدیدی تعریف و مراحل لازم برای اجرایی شدن ‌را طی می کند.

وی از جمله این پروژه ها را خط سبز آبرسان صنایع اعلام کرد که به منظور باز تخصیص آب، عملیاتی شده است و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و راهبری این شرکت مراحل طراحی و آغاز فرایند برگزاری مناقصه را طی می کند.

به گفته وی با انجام این پروژه حداقل ۲.۲ میلیون متر مکعب آب کیفی به آب شرب اضافه و در فاز نهایی، این رقم به ۴.۲ میلیون متر مکعب  می رسد.

ارمی دستاوردهای این پروژه را افزایش میزان آب کیفی شرب با جایگزینی پساب، کاهش تبعات ناشی از انباشت پساب در تصفیه خانه فاضلاب یزد، کاهش برداشت آب زیرزمینی و بهبود سفره های آب اعلام کرد.

این مسئول همچنین یکی دیگر از پروژه های مطالعاتی که با معاونت پژوهشی دانشگاه یزد منعقد شده است را بحث شناسایی زون های گسله آبدار ذکر کرد که پس از انجام این کار پژوهشی و در صورت نتیجه بخش بودن، امکان تامین بخشی از نیاز آب مورد نیاز شرب از این منابع میسر خواهد شد.

وی دستاوردهای این پروژه را هم بررسی فنی شناسایی منابع آب موجود و قابل استفاده، تامین بخشی از نیاز آب محدوده مورد مطالعه، جایگزینی آب غیرکیفی با آب کیفی اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر