English

پژوهشگر قرآن و عترت؛

گرایش به مهدویت راه صحیح در فضای آخرالزمانی است

پژوهشگر قرآن و عترت در افتتاحیه سلسله نشست های اندیشه ورزی در یزد گفت: هدایت به راه صحیح برای عصاره‌گیری در فضای آخرالزمانی همان مهدویت است.

گرایش به مهدویت راه صحیح در فضای آخرالزمانی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمود ابوالقاسمی پژوهشگر حوزه قرآن و عترت در مراسم  افتتاحیه سلسله نشست‌های اندیشه‌ورزی والعصر که با حضور جمعی از روحانیون، طلاب، فعالان فرهنگی، هنرمندان و پژوهشگران به همت حوزه هنری یزد و ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد در سالن اجتماعات شهید بهشتی یزد برگزار شد، به تبیین قرآنی عصر جدید و تحلیل برخی حوادث و اتفاقات جاری از منظر کلام وحی پرداخت.

وی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید، عصر را یکی از مقاطع زمانی در قرآن برشمرد و با بیان اینکه معنی عصر در کتاب لغت به معنای فشار است، افزود: عصر به دوره‌ای که فشارها سبب غفلت‌زدایى و تلاش و ابتکار انسان‌هاست، اشاره دارد و همچنین به معنای دوران عصاره‌گیری است؛ البته در این دوران باید بهترین محصول را داشته باشید و از آن عصاره بگیرید. در واقع هدایت به راه صحیح برای عصاره‌گیری در فضای آخرالزمانی همان مهدویت است.

این پژوهشگر حوزه قرآن و عترت در ادامه با تبیین معنای واژه عصر بر اساس احادیث گفت: طبق حدیث امام صادق (ع) منظور از عصر، عصر خروج حضرت مهدى (عج) است و بر این اساس امام این زمان برای ما به عنوان امام عصر (عج) شناخته می‌شود.

ابوالقاسمی سپس به تشریح معنی این واژه بر اساس آیات 2 و 3 سوره عصر پرداخت و تصریح کرد: طبق آیه دوم، به طور کلی همه انسان‌ها در زیان و خسران هستند. طبق آیات می‌توان برداشت کرد که خاسر یعنی زیانکار ولی خسران یعنی کسی که در موقعیت و شرایط زیان قرار دارد.

وی با اشاره به معنی اِلاّ در آیه سوم این سوره بیان کرد: اِلاَّ یعنی کلاً همه انسان‌ها در زیان‌اند مگر افرادی بسیار معدود که دارای چهار ویژگی و خصوصیت باشند؛ دارای ایمان و دارای عمل صالح باشند و توصیه به حق و توصیه به صبر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر