English

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان خبر داد:

اعزام نخستین کاروان رسانه ای گیلان به سفر اربعین حسینی/خبرنگاران گیلانی ۵ شهریور حرکت می کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان از اعزام نخستین کاروان رسانه‌ای گیلان به منظور پوشش راهپیمایی پرشور اربعین حسینی به کشور عراق خبر داد و گفت خبرنگاران گیلان ۵ شهریور حرکت می‌کنند.

اعزام نخستین کاروان رسانه ای گیلان به سفر اربعین حسینی/خبرنگاران گیلانی 5 شهریور حرکت می کنند

 به گزارش خبرگزاری موج گیلان، مجید دوهندو، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان امروز در گفت و گو با خبرگزاری موج، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (ع)، از اعزام نخستین کاروان رسانه‌ای گیلان به منظور پوشش خبری راهپیمایی پرشور اربعین حسینی به کشور عراق خبر داد و گفت: خبرنگاران گیلان ۵ شهریور حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی(ع) فرصت مناسبی است که دلباختگان امام حسین (ع) از همه جای دنیا دور هم جمع شوند؛ افزود: به گفته بزرگان اربعین زمینه ساز ظهور است؛ برای همین است که همه دشمنان جهان می‌کوشند این راهپیمایی صورت نگیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان، با بیان اینکه اربعین صاحب دارد؛ اظهار کرد: این موج عظیم حرکت ملت ایران و دیگر ملت‌های مختلف جهان، یک راه، یک جهت، یک هدف و یک انقلاب را دنبال می‌کنند و آن راه حسین (ع) است.

وی با اشاره به تماشای جلوه های ویژه سفر اربعین، خاطر نشان کرد: در سفر اربعین زیبایی ها و جلوه های ویزه بسیاری وجود دارد که هیچ زبانی قادر به توصیف انها نیست زیرا در این سفر معنوی شاهد اغلب حضور افرادی هستیم که اصلاً انتظارش را نداریم؛ به طور مثال بسیاری از افراد با داشتن معلولیت، ضعف و ناتوانی، کهولت سن، جانباز بودن و غیره همه را در سفر مبهوت خود می کند.

دوهندو با اشاره به حضور جوانان و حتی کودکان در این مسیر، تصریح کرد:  در صف این راهپیمایی عظیم همه افرادی را می‌بینیم که از گوشه و کنار دنیا آمده‌اند تا عشق و ارادت خود را به امام سوم نشان دهند و این چیز عجیبیست، حتی مردم عراق را که چه خالصانه و چقدر ارادتمندانه در این مسیر از زوار پذیرایی می کنند نیز از عجایب این سفر بزرگ است.

این مسئول به حضور افراد صادق، امین و بی ادعا به عنوان خادمان و مدیران اجرایی مواکب اشاره کرد و گفت: این موارد نیز جزو زیبایی های اربعین است زیرا این افراد فقط از سر ارادت اماده خدمتگزاری به زائران هستند.

به گفته ی دوهندو جامعه امروز ما نیازمند گسترش این نوع روحیه مسئولیت پذیری و فرهنگ جهادی بین مردم و به ویژه مسئولان است.

 

استقرار 32 موکب گیلانی در سفر اربعین حسینی(ع)

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان از استقرار 32 موکب گیلانی در سفر اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: امسال 32 موکب در گیلان ثبت شده است که اطلاعات و ادرس دقیق مکان و ظرفیت انها در سایت عتبات و اربعین بارگذاری می شود.

وی افزود: از این تعداد مواکب گیلانی، 21 موکب در عراق مستقر می شوند 3 موکب در نجف، 3 موکب در مسیر راهپیمایی، دو موکب در مرز مهران و دو موکب نیز در مرز خسروی.

دوهندو همچنین از مردم خواست تا از مابقی مرزها مانند مرز خسروی نیز اقدام کنند تا از ازدحام مرز مهران کم شود زیرا امسال با تمهیدات اندیشیده شده12 استان دیگر هم در مرز خسروی موکب دارند.

وی با تاکید براینکه مواکب گیلانی فقط برای پذیرایی از زائران گیلانی نیست ادامه داد: مواکب گیلانی میزبان همه زائران از همه عالم هستند.

گفتنی است؛ سرپرست خبرگزاری موج گیلان نیز امسال برای دومین بار، در این سفر به عنوان خادم خبرنگار عازم سفر راهپیمایی اربعین است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه