English

ارزیابی ۳۹ اثر صنایع‌دستی کرمانشاه برای دریافت مهر اصالت ملی در دستور کار قرار گرفت

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از انجام داوری و ارزیابی ۳۹ اثر هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمانشاه برای حضور در مراسم دریافت مهر اصالت ملی خبر داد.

ارزیابی ۳۹ اثر صنایع‌دستی کرمانشاه برای دریافت مهر اصالت ملی در دستور کار قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، امین کوگانی ابراز داشت: مرحله استانی داوری آثار هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمانشاه برای شرکت در برنامه منطقه‌ای داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی که در همدان برگزار می‌شود، انجام شد. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: در این برنامه که با حضور ۶ نفر از اساتید و هنرمندان برجسته صنایع‌دستی استان برگزار شد، ۳۹ اثر برای شرکت در برنامه مهر اصالت ملی منطقه‌ای ارزیابی شدند. 

او ادامه داد: آثار برگزیده پس از جمع‌بندی نهایی برای دریافت مهر اصالت ملی ارسال می‌شوند. 

کوگانی گفت: هدف از برگزاری این نشست، انتخاب آثار شاخص و ارزشمند هنرمندان استان بر اساس معیارهای مورد نظر وزارتخانه و شایستگی‌های هنری بوده است. 

او تصریح کرد: دریافت مهر اصالت ملی برای آثار صنایع‌دستی ضمن افزایش ارزش افزوده اثر، به برندسازی محصولات صنایع‌دستی و بازار فروش هنرمندان شاخص کمک می‌کند. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: در استان کرمانشاه بیش از ۲۵ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که می‌توانند آثار شاخص خود را برای دریافت مهر اصالت ملی کاندید کنند. 

او افزود: برای این رویداد بهترین و با کیفیت‌ترین آثار خاص تولید شده به دست توانای هنرمندان استان انتخاب می‌شوند تا در معرض داوری اساتید کشوری قرار گیرند. 

کوگانی درخاتمه گفت: در ادوار گذشته تا کنون ۱۴۳ اثر هنرمندان کرمانشاهی موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند و ۱۰ اثر نیز دارای مهر اصالت جهانی یونسکو هستند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه