English

هفته ۲۷ لیگ برتر:

پرسپولیس یک - استقلال صفر/دربی صدم را پرسپولیس برد+تصاویر

دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال در دربی 100 از ساعت 16 در ورزشگاه آزادی آغاز و با تعویض طلایی یحیی گل محمدی پرسپولیس با یک گل دربی صدم را برد.

 پرسپولیس یک - استقلال صفر/دربی صدم را پرسپولیس برد+تصاویر

به گزارش خبرگزاری موج، دربی پرسپولیس و استقلال همواره حساسیت‌های خاص خود را جدای از جایگاه دو تیم در جدول داشته ولی وقتی این رقابت در قهرمانی تاثیرگذار باشد و دو تیم برای کسب رتبه اول بجنگند، شرایط حساس‌تر از هر وقتی می‌شود.

دربی شماره صدم یکی از حساس‌ترین شهرآوردهای تاریخ است که می‌تواند تاثیر زیادی در تعیین قهرمان نیز داشته باشد. تساوی در این بازی به سود سپاهان است و پیروز شهرآورد می‌تواند امید زیادی به قهرمانی داشته باشد.

بدون شک بازنده این دربی، هم مهمترین بازی فصل را از دست می‌دهد و هم امید کسب قهرمانی در آن تیم بسیار کمرنگ می‌شود، بنابراین پیروزی در این بازی بسیار مهم و حیاتی است.

پرسپولیس با همه نفرات و آمادگی کامل پا به این رقابت گذاشته و استقلال نیز پس از پیروزی‌های روحیه‌بخش اخیر برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به زمین می‌رود.

تیم داوری: پیام حیدری، محمدرضا منصوری، محمدرضا ابوالفضلی و سید وحید کاظمی/ ناظر: مسعود مرادی

 

شهرآورد صدم بین تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال

بیشتر بخوانید:

ترکیب قرمز و آبی های دربی صدم مشخص شد

خاص‌ترین لحظات دربی‌های قبل تهران + فیلم

اینفوگرافیک/نگاهی به عملکرداستقلال و پرسپولیس قبل از دربی صدم پایتخت

پرسپولیس یکی از مهم‌ترین دربی‌های تاریخش را پیش رو دارد

پیام حیدری داور صدمین داربی کشور شد

اینفوگرافیک/ترین های دربی

فقط به برد در دربی فکر می‌کنیم

مربی استقلال دور چهار بازیکنش را خط قرمز کشید

بلیت تا ۲ میلیون تومان هم فروخته می‌شود

 

 

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، مهدی عبدی و وحید امیری

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

 

گزارش کامل شهرآورد صدم استقلال و پرسپولیس:

 دقیقه یک: با حمله پرسپولیس شروع شد و دو ارسال پشت سرهم روی دروازه حسینی صورت گرفت اما هیچکدام نتوانست خطری روی دروازه ایجاد کند. سرخپوشان در سه دقیقه ابتدایی توپ را به طور کامل در اختیار داشتند و اجازه بازیسازی به استقلال را ندادند. 

 دقیقه ۵: استقلال در یک ضد حمله توسط قایدی درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که توپ این بازیکن پس از برخورد به بدن گولسیانی به دست او هم برخورد کرد که استقلالی ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما پیام حیدری دستور به ادامه بازی داد. 

 

 

شهرآورد صدم بین تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال

 دقیقه ۷: مهدی قایدی در حرکتی تکنیکی چند بازیکن پرسپولیس را جا گذاشت و تا محوطه شش قدم هم پیش رفت اما در زدن ضربه آخر ناموفق بود و بیرانوند مانع از گل شدن توپ شد. 

دقیقه ۱۹: بازی که برای دقایقی متعادل شده بود، با چند حمله پرسپولیس جان تازه ای گرفت. در این دقیقه عارف غلامی برای دومین بار مهدی عبدی را در موقعیت نزدیک به دروازه با خطا متوقف کرد و اولین اخطار بازی را دریافت کرد. 

دقیقه ۲۰: دو رفت و برگشت در یک دقیقه دو موقعیت را برای تیم ها ایجاد کرد اما مهدی ترابی درون محوطه جریمه نتوانست ضربه آخر را به خوبی بزند و در برگشت هم پاس مهدی قایدی را بیرانوند زودتر از بابایی مهار کرد. 

دقیقه ۳۰ : در حالی که پرسپولیس چند موقعیت را روی دروازه حریف ایجاد کرد، استقلال در یک ضد حمله توپ را به قایدی رساند که میلاد سرلک چاره ای جز خطا روی این بازیکن ریزنقش نداشت و دومین کارت زرد بازی را دریافت کرد. 

دقیقه ۴۰ : پرسپولیس از جناح راست توسط سعید صادقی صاحب یک موقعیت خوب شد که این بازیکن پس از ورود به محوطه جریمه با پای چپ به سمت دروازه شوت زد که حسینی توپ را برگرداند و در برگشت هم عبدی نتوانست کار خاصی انجام دهد تا این موقعیت هم از دست برود.

 دقیقه ۴۲: یامگا در برخورد با مهدی عبدی دچار مصدومیت شد و پس از آنکه نتوانست به زمین برگردد، صالح حردانی به جای او وارد زمین شد تا استقلال اولین تعویض اجباری خود را انجام دهد. 

نیمه در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که با وجود پراسترس بودن بازی، موقعیت خطرناکی روی دروازه ها ایجاد نشد. 

در شروع نیمه دوم یحیی گل محمدی اولین تغییر را در تیمش ایجاد کرد و عیسی آل کثیر را جانشین مهدی عبدی کرد. عبدی در نیمه اول نتوانست حرکت مثبتی را در ترکیب سرخپوشان داشته باشد. 

دقیقه ۵۰ : عیسی آل کثیر که از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شده بود روی پاس عالی وحید امیری درون محوطه جریمه پس از یک سر توپ زدن عالی توپ را به سمت دروازه شوت کرد که پس از برخورد به بدن حردانی وارد دروازه شد و گل نخست بازی به ثمر رسید.

 

شهرآورد صدم بین تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال

بیشتر بخوانید:

گل پرسپولیس به استقلال توسط عیسی آل کثیر + فیلم

شهرآورد صدم بین تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال

 

دقیقه ۷۰ : بعد از گل سرخپوشان، استقلال تلاش برای رسیدن به گل تساوی را آغاز کرد اما شاگردان گل محمدی با مدیریت بازی و عملکرد کم اشتباه اجازه ندادن دروازه شان با خطر جدی مواجه شود. 

دقیقه ۷۹ : خطای مرتضی پورعلی گنجی پشت محوطه جریمه یک ضربه ایستگاهی عالی را برای استقلال فراهم کرد. مهدی قایدی پشت این توپ قرار گرفت اما ضربه او به بدن مدافعان برخورد کرد و به کرنر رفت. 

دقیقه ۹۰: فشار زیاد استقلال برای رسیدن به گل تساوی با حملات پرتعداد ادامه داشت اما پرسپولیسی ها بدون اشتباه کارشان را دنبال کردند تا به سه امتیاز حساس و تعیین کننده دست پیدا کنند. در وقت های اضافه محمد محبی از داور کارت زرد دریافت کرد تا دومین بازیکن اخطاری آبی پوشان باشد. 

پرسپولیس با این بازی ۵۷ امتیازی شد و به صدر جدول رده بندی صعود کرد. این تیم برای ماندن در صدر یا رفتن به رده دوم باید منتظر دیدار روز دوشنبه سپاهان برابر ملوان و نتیجه آن باشد. استقلال هم با این شکست ۵۵ امتیازی باقی ماند و با یک پله سقوط به رده سوم رفت.

 

شهرآورد صدم بین تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه