English

از شایعه تا واقعیت حمایت رونالدو از فلسطین

رئیس جمهور ترکیه به تازگی نیمکت نشینی رونالدو در جام جهانی را تصمیم سیاسی دانسته که در پی حمایت این ستاره پرتغالی از فلسطین به وجود آمده است.

از شایعه تا واقعیت حمایت رونالدو از فلسطین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رسانه‌های مختلف همواره کریستیانو رونالدو، فوق ستاره فوتبال جهان را حامی مردم مظلوم فلسطین نشان داده‌اند.

با این حال نمونه های زیادی از دیگر بازیگران سرشناس دنیای فوتبال در محکومیت رژیم صهیونیستی و پشتیبانی از مردم فلسطین نیز سراغ داریم.

به تازگی و پس از آن که رونالدو در بازی های جام جهانی 2022 قطر با نیمکت نشینی رو به رو شد و تیم پرتغال نیز نتوانست نتیجه مطلوبی در این رقابت‌ها کسب کند، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای که داشت گفته است که نیمکت‌نشینی رونالدو در بازی مقابل مراکش در جام جهانی قطر، دلیل سیاسی داشته است.

اردوغان

اردوغان در این خصوص گفت:«آنها موجب به هدر رفتن استعداد رونالدو شدند. فرستادن فوتبالیستی مانند رونالدو به زمین در فاصله 30 دقیقه تا پایان بازی، ذهن او را به هم ریخت، روحیه‌اش را نابود کرد و انرژی او را از بین برد. کریستیانو رونالدو کسی است که از آرمان فلسطین دفاع می کند. او بهای این را داد. متأسفانه کریستیانو رونالدو را حذف کردند. تحریم‌های سیاسی علیه او وضع کردند.»

در همین خصوص تصاویری در فضای مجازی هر چند وقت یکبار منتشر می‌شود که نشان می‌دهد این بازیکن پرتغالی حامی فلسطین است، اما بسیاری از این تصاویر ساختگی است و رونالدو هرگز هیچ بیانیه‌ای درباره درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین صادر نکرده است.

در سال 2019، یک شرکت مدیریت ورزشی به نمایندگی از این فوتبالیست، ماجرایی مبنی بر اهدای 1.5 میلیون یورو (1.59 میلیون دلار) به فلسطینی‌ها پس از حراج جایزه کفش طلا توسط رونالدو را تکذیب کرد.

از موارد جعلی منتشر شده در فضای مجازی می‌توان به تصویری از رونالدو که تابلویی با مضمون «همراه با فلسطینی‌ها» به زبان اسپانیایی در دست دارد اشاره کرد که در واقع بیانگر حمایت از قربانیان زلزله اسپانیا در سال 2011 بود.

در ادامه رونالدو با شال فلسطینی دور شانه هایش به تصویر کشیده شده است، اما این شال نماینده اتحادیه فوتبال فلسطین است و بازیکن سابق رئال مادرید و منچستریونایتد در کنار جبرئیل رجوب، رئیس آن اتحادیه ایستاده بود.

رونالدو2

رونالدو همچنین با چندین وزیر رژیم صهیونیستی ملاقات کرده است و در حال ارائه یکی از پیراهن های فوتبال خود به کاتز، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی، از وی عکس گرفته شده است.

رونالدو و رژیم

یکی از قضایای حمایت رونالدو از مردم فلسطین به حادثه غمبار آتش زدن منزل خانواده چهار نفری فلسطینی (دوابشه) ساکن کرانه باختری در سال ۲۰۱۵ باز می‌گردد که به نقل از سی ان ان، به دنبال  حمله گروهی از افراطیون صهیونیست و آتش زدن منزل این خانواده مظلوم فلسطینی در کرانه باختری، پدر و مادر و کودک ۱۸ ماهه این خانواده در پی سوختگی های شدید به شهادت رسیدند؛ اما احمد دوابشه؛ کودک چهار ساله خانواده با وجود آسیب دیدگی جدی ناشی از سوختگی، نزدیک به یکسال را در شفاخانه سپری کرده و زنده ماند که این جریان واکنش ها و حمایت های گسترده جهانی را به همراه داشت.

رونالدو4

آنچه در گزارش سی ان ان به آن اشاره شده، دعوت از احمد دوابشه از سوی باشگاه رئال مادرید برای ملاقات با کریس رونالدو است. در نهایت این دیدار در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت. در جریان این دیدار رونالدو پیراهن امضاشده خود را به این کودک تقدیم کرده و حمایت اش را از مردم مظلوم فلسطین اعلام داشت.

بیشتر بخوانید:

رونالدو؛ از اسپورتینگ تا النصر!

رونالدو چه زمانی از بازی‌های ملی خداحافظی می‌کند؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه