English

خبری خوب در فوتبال/ احیای تیم قدیمی از لیگ دو

بحث احیای تیم فوتبال پیام مدتی است توسط خود پیامی‌ها در دستور کار قرار گرفته‌ است.

خبری خوب در فوتبال/ احیای تیم قدیمی از لیگ دو

به گزارش خبرگزاری موج، یکی از اتفاقات خیلی خوبی که در طی چند ماه اخیر در حوزه فوتبال رقم خورده، بحث احیای تیم فوتبال پیام است که مدتی است توسط خود پیامی‌ها در دستور کار قرار گرفته‌. بیش از یک دهه است که تیم پیام به‌خاطر عدم مدیریت و حواشی که داشت، به مرور از لیگ‌های کشوری سقوط کرد و دیگر نامی از آن برده نمی‌‌شد. حالا عده‌ای دلسوز با هدف زنده کردن نام پیام قرار است از لیگ دسته دو کشور استارت بزنند. لذا تاکنون زیر‌ساخت‌های لازم باشگاه انجام و امتیاز لیگ دسته دو هم خریداری شده است. در همین‌راستا مدیران باشگاه پیام‌توس خراسان در جمع اصحاب رسانه حاضر شده و پاسخگوی خبرنگاران بودند.

  اولویت‌گذاری

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه پیام‌توس خراسان در نشست خبری گفت: «پس از چند سال که از انحلال باشگاه پیام می‌گذرد، با حضور یک کادر فنی متخصص و کاربلد تصمیم گرفتیم که دوباره این کمبود بزرگ فوتبال در مشهد را از بین ببریم و در لیگ دسته دوم کار خود را آغاز کنیم.» رضا محمدی افزود: «شاید باشگاه پیام بتواند شرایط فوتبال مشهد را کمی بهبود ببخشد. قطعا اهالی قدیمی مشهد تیم پیام را به عنوان یکی از تیم‌های موفق فوتبال خراسان به یاد دارند. در یکی، دو سال گذشته جلساتی برگزار شد و پس از آن نتیجه گرفتیم که باید تیم پیام دوباره احیا شود.» وی اظهار کرد: « ۲‌هدف بزرگ در این مسیر داریم. نخست از بین بردن بازیکن‌سالاری و توجه به تیم‌های پایه و ثروت‌ فوتبال استان و دوم حضور تیم بزرگسالان پیام در لیگ کشوری.» وی ادامه داد: «حدود 3 ماه قبل در رده‌های مختلف آکادمی فوتبال از نونهالان تا امید تاسیس شد و کار خود را در مشهد آغاز کرده‌ایم. نتیجه استفاده درست و صحیح از بازیکنان در رده‌های پایه، بهره‌گیری از آن‌ها در تیم بزرگسالان است.» محمدی بیان کرد: «متاسفانه یک معضل مهم در مشهد دریافت شهریه‌های گزاف از خانواده‌های به نسبت کم ‌برخوردار و با توان مالی پایین به بهانه آموزش فوتبال است. خوشبختانه از این امر دور شدیم و سعی کردیم امکانات لازم را به صورت رایگان در اختیار افراد مستعد قرار دهیم تا استعدادهای فوتبال استان شناسایی شوند.»

  برنامه 5 ساله

در‌ادامه جلسه نشست خبری، محمد‌هیوا حسین‌زاده، مالک باشگاه پیام توس نیز گفت: «امیدواریم با برنامه‌‌ریزی‌های هدفمندی که تیم مهندسی و کارشناسی ما انجام داده، بتوانیم پیام‌توس خراسان را به بالاترین سطح فوتبال برسانیم. بودجه کل سال باشگاه تعیین شده است.» وی افزود: «‌به‌عنوان یک فوتبالی، در عرصه ورزش وعده‌های توخالی زیادی از جانب مالکان باشگاه‌های مختلف شنیده‌ام، اما ما نیامده‌ایم که یک سال بازی کنیم، سقوط یا صعود کنیم، یا در لیگ دو بمانیم و بعد همه ‌چیز را رها کنیم‌. باشگاه پیام‌توس از طرف شرکت و کارخانه‌های ما بر‌اساس یک برنامه ۵ ساله حمایت می‌شود. لذا خرید امتیاز تیم امید گناوه در مدت زمان کوتاهی انجام گرفت و مبلغ آن به صورت کامل پرداخت شده است.» مالک باشگاه پیام‌توس خراسان بیان کرد: «اگر در ادامه راه به سطحی برسیم که هزینه‌ها بسیار شود، قطعا در ادامه راه اسپانسرهایی به ما ملحق خواهند شد.»

  خودکفا شدن

مدیرعامل تیم پیام‌توس مشهد نیز در ادامه جلسه گفت: «یک برنامه مدون و دقیق 5 ساله داریم تا تیم پیام را از لیگ دسته دو به سطح اول فوتبال کشور برسانیم.» یونس مسعودی افزود: «برنامه‌‌ریزی لازم انجام شده تا بتوانیم از نظر اقتصادی خودکفا باشیم. در حال حاضر ۲ شرکت بزرگ به عنوان حامی مالی باشگاه کمک می‌کنند. حمایت‌ لازمه تا حدی وجود دارد و البته هیچ توجیه اقتصادی وجود ندارد که بخش خصوصی بخواهد وارد بحث تیم‌داری و ورزش حرفه‌ای شود.» وی اظهار کرد: «طبق برنامه‌ای که داریم اواخر سال چهارم تقریبا از نظر اقتصادی و درآمدزایی خودکفا خواهیم‌ شد. در حوزه مارکتینگ با یک تیم اقتصادی مشورت کردیم و برنامه‌های زیادی داریم. یکی از موضوعات و دغدغه‌های ما ورزشگاه اختصاصی است که برای این کار نیاز به یک زمین مناسب داریم.» وی اضافه کرد: «برای خرید امتیاز مجبور شدیم به‌دلیل شرایط خاص ایجاد شده در روند کار، مبلغ بیشتری پرداخت کنیم. اگر بتوانیم تا ۲ سال آینده زمین تمرینی مناسبی داشته باشیم، قطعا بار مالی بسیار زیادی از روی دوش باشگاه برداشته خواهدشد.»

  تکیه بر بازیکنان بومی

همچنین سرمربی تیم فوتبال پیام توس مشهد نیز در ادامه نشست خبری، گفت: «برای رسیدن به لیگ برتر عجله‌ای نداریم و می‌خواهیم طبق برنامه‌ای مدون حرکت کنیم تا با تکیه بر استعدادهای فوتبال خراسان به موفقیت برسیم.» محمد بابایی افزود: «زیرساخت لازم در اختیار ما قرار گرفته و از دهم تیرماه کار خود را آغاز کرده‌ایم. قرار است از‌۱۰‌آبان رقابت‌های لیگ دسته دو آغاز شود و در این رقابت‌ها به میدان خواهیم ‌رفت.» وی بیان کرد: «به محض این‌که تیم بسته شود، ۲ اردو خواهیم داشت که احتمالا خارج از استان برگزار می‌شود. اگر نتوانیم در پستی بازیکن بومی مناسب جذب کنیم و مشکل داشته باشیم، به ناچار و به خاطر موفقیت فوتبال استان اقدام به جذب بازیکنان غیربومی خواهیم‌ کرد. لیگ دسته ۲ پرتنش است و متاسفانه نظارت آنچنانی بر آن نمی‌‌شود. برای دفاع از حیثیت فوتبال خراسان، تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین نتایج را کسب کنیم.» بابایی خاطر‌نشان کرد: «هر مربی دوست دارد در کمترین زمان ممکن به لیگ برتر برسد. با اجرای برنامه‌ای ۵ ساله قرار است راه رسیدن به لیگ برتر را بپیماییم و امیدوارم البته سرنوشت مان مثل تیم سیاه‌جامگان نباشد که به لیگ برتر برسیم، اما درنهایت منحل شویم. عجله‌ای برای لیگ برتری شدن نداریم و باید آهسته و طبق برنامه‌ای مدون پیش برویم.» وی یادآور شد: «جلیل ذوالفقاری، محمد عصار، علی پوررمضان، حسین هوشیار، سید کاظم حسینی، امین قلیچی و نادر رضایی کادرفنی تیم پیام را تشکیل می‌دهند و در ادامه یک تیم آنالیزوری هم به این افراد اضافه خواهد شد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه