English

هتریک ووشوکاران ایران در رقابت های قهرمانی جوانان جهان

تیم ملی ووشو ایران در هفتمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان جهان با کسب هشت مدال طلا قهرمان جهان شد.

هتریک ووشوکاران ایران در رقابت های قهرمانی جوانان جهان

به گزارش خبرگزاری موج، هفتمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان جهان پنجشنبه ۲۱ تیرماه با حضور ۴۰۰ ووشوکار از ۴۵ کشور به میزبانی برزیل و در شهر «برازیلیا» آغاز و بامداد امروز با قهرمانی تیم ملی ووشو ایران به پایان رسید.

در روز پایانی این رقابت ها، ۹ سانداکار ایران که به دیدار پایانی اوزان مختلف بخش دختران و پسران رسیده بودند، همگی با غلبه بر حریفان خود به مدال طلا رسیدند.

بر همین اساس تیم جوانان ایران در شب تاریخی خود در برزیل، علاوه بر رسیدن به عنوان قهرمانی در بخش ساندا، برای نخستین بار در مجموع دو بخش تالو و ساندا با کسب ۱۱ مدال طلا، ۸ نقره و ۷ برنز، عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داده تا بار دیگر توان ووشوی ایران به رخ حریفان کشیده شود.

این برای نخستین بار است که تیمی به غیر از چین در مجموع دو بخش ساندا و تالو به عنوان نخست رقابت های جهانی دست می یابد.

هنگ کنگ با کسب ۱۰ مدال طلا، ۴ نقره و ۸ برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و آمریکا با ۸ مدال طلا، ۴ نقره و ۳ برنز سوم شد. تیم های مالزی و چین نیز در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

برای تیم ووشو کشورمان سیده سوگند گلشنی، سیدمحمد حسینی، آیدا حیدری، کیمیا شوشتری، محمدمهدی رضایی، ابراهیم اصلانی، شجاع پناهی، محمد فرهادی، حمید کیانیان، محمد حاجی زاده و حسن لطفی ۱۱ مدال طلا، مهدی خانی(۲ مدال)، نازنین بازدار، مینا پناهی، فاطمه جزینی، محمدعلی مجیری، تیم دوئلین دختران (سیده سوگند گلشنی و مینا پناهی) و تیم دوئلین پسران(سیدمحمد حسینی، ومحمدعلی مجیری) ۸ مدال نقره ، محمدعلی مجیری( ۲ مدال)، نازنین بازدار، مهدی خانی، مینا پناهی، زهرا بت شکن و یاسین شهرکی هم ۷ مدال برنز در این دوره از رقابت ها کسب کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه