English

کنفرانس مطبوعاتی سی و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان برگزار شد

کنفرانس مطبوعاتی سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، معاون هنری و سینمایی، خبرنگاران و اهالی رسانه استان و دیگر اعضا در سالن رودکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار شد.

کنفرانس مطبوعاتی سی و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار داشت: امسال 20 گروه نمایش متقاضی حضور در جشنواره بودند که در پایان 15 گروه در دو بخش صحنه ای و میدانی از 30 آبان تا 2 آذرماه به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار داشت: وجه تمایز جشنواره امسال با سالهای گذشته، بخش خیابانی است که برای نخستین بار در طول تاریخ برگزاری جشنواره استانی، این بخش اضافه شده و 7 اثر نمایشی در نقاط مختلف شهر بندرعباس برای عموم، اجرا خواهند داشت.

جهانگیری گفت: نمایش های صحنه ای در دو سالن پلاتو آفتاب و فرهنگسرای طوبی و نمایش های خیابانی در نقاط مختلف شهر بندرعباس از جمله بوستان غدیر، پارک آبی آزاد شهر، محوطه فرهنگسرای طوبی و چهار راه برق برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و بیان داشت: در هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب در شهرستان های بندرخمیر، بندرلنگه و میناب دایر شده است که تا 30 آبانماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: در یکسال گذشته در حوزه کتاب 6000 جلد کتاب را به مساجد و موسسات و نهادهای دولتی اهدا کرده ایم و کتابخانه هایی را تجهیز کرده ایم و در هفته بسیج قصد داریم از یک اثر که متعلق به یکی از آزادگان استان هرمزگان است رونمایی کنیم.

شایان ذکر است مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب که بعنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی استانی و از مطالبات به حق مردم می باشد اشاره کرد و گفت: رایزنی هایی با مرکز در این خصوص انجام شده است و اگر 50 درصد اعتبارات استانی برای برگزاری نمایشگاه فراهم شود این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم کریمی به عنوان دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان گزارشی از روند اجرای جشنواره بیان کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه