English

مدیرکل فنی و حرفه ای هرمزگان خبر داد؛

اولویت مهارت آموزی در پادگان های هرمزگان/کسب مهارت بیش از ۴۱ هزار نفر در استان

مدیرکل فنی و حرفه ای هرمزگان گفت: در سال گذشته 41هزار و 446 نفر دوره آموزش در سطح استان در 11فیلد از جامعه مخاطبین ارائه دادیم که یکی از بخش‌های آن در پادگان‌های نظامی بوده است.

اولویت مهارت آموزی در پادگان های هرمزگان/کسب مهارت بیش از 41 هزار نفر در استان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد بذر افشان ‎ مدیرکل فنی و حرفه ای هرمزگان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: طرح نجم یا همان طرح نظارت جامع مهارت در کشور با اهداف استقرار نظام مولد سازی، افزایش بهره وری مراکز فنی و حرفه‌ای و افزایش کیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی سازمان در سراسر کشور آغاز شده است.

وی اهداف طرح نجم «نظارت جامع مهارت» را افزایش مشارکت و فعال کردن ارکان اجرایی مراکز، کیفیت بخشی به آموزش های مهارتی سازمان، شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های بهبود مدیریت انسانی منابع پشتیبان، ارزیابی وضعیت موجود و شناسایی چالش ها و مشکلات مراکز برای رسیدن به وضعیت مطلوب، استقرار نظام پیوند سازی مراکز و ارتقا و بهبود عملکرد مراکز و... برشمرد.

‎بذر افشان در ادامه اذعان داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از مصادیق و مولفه‌های توسعه در دنیا است و یکی از دغدغه‌های ما تبیین نقش آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای توسعه‌‌ی استان است.

‎مدیرکل فنی و حرفه ای هرمزگان با اشاره به تبیین نقش آموزش های فنی و حرفه ای مطالبی را عنوان کرد و گفت: آموزش فنی و حرفه ای نقش مهمی در بهبود نیروی انسانی و ارائه فنون و مهارت مورد نیاز برای ایجاد اشتغال پایدار دارد.

‎بذر افشان به عملکرد فنی و حرفه ای هرمزگان سال 1401 اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 41هزار و 446 نفر دوره آموزش در سطح استان در 11فیلد از جامعه مخاطبین ارائه دادیم که یکی از بخش‌های آن در پادگان‌های نظامی بوده است.

‎به گفته وی؛ یکی اولویت‌های ادراه کل فنی و حرفه ای استان هرمزگان در سال جاری افزایش سطح کمی و کیفی این آموزش‌ها در پادگان‌ها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان، توانمند سازی و جامعه پذیری زندانیان در جلوگیری از تکرار جرائم موثر دانست و گفت: امسال علاوه بر زندان‌ها خانواده‌های زندانیان را نیز در نظر داریم که در فرآیند مهارت‌آموزی به سمت اشتغال پایدار پیش‌ ببریم.

‎بذرافشان عنوان‌کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در دو بخش کاری، مهارت‌آموزی را دنبال می‌کند که بخش اول آن مراکز ثابت دولتی است که در قالب 57 کارگاه انجام می‌شود و بخش دوم نیز آموزشگاه‌های آزاد است که بیش از300 آموزشگاه آزاد این کار را پیش می‌برند.

‎وی بیان داشت: مهمترین تفاوتی که بین کارآموز و مهارت‌آموز وجود دارد این است که حداقل سن کارآموزان 15 سال است این افراد در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای می‌توانند در آزمون شرکت کرده و گواهینامه مهارت را کسب کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان در ادامه اذعان داشت: اما مهارت‌آموز از سن 12سال به بالا را شامل می‌شود، این افراد می‌توانند با رضایت والدین شان در آموزشگاه‌های آزاد ثبت نام کنند اما کمتر از12 ساله‌ها نیز می‌توانند در قالب مهارت‌آموز در آموزشگاه آزاد ما ثبت نام کنند اما امکان ثبت نام برای آزمون و صدور گواهی برای این دسته وجود ندارد.

بذرافشان با اشاره به اینکه ارائه آموزش های تقاضا محور رویکرد جدید این سازمان است، عنوان کرد: ارائه آموزش های تقاضا محور رویکرد جدید این سازمان که به اشتغالزایی نیروی آموزش دیده و بهبود اوضاع کسب و کار و تولید منجر می شود.

‎ وی اذعان داشت: سعی ما این است با وجود 34 هزار صنفی که در استان هرمزگان داریم برای مهارت آموزی در محیط واقعی کار گام برداریم.

‎مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان، ابرازداشت: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طرح مهمی را در دست اقدام قرار داده است. ‎

بذرافشان افزود: در همین راستا، مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دیگر اولویتی است که در سال جاری تحت عنوان طرح نخلستان طی  6ماه و در 9 خوشه برای هر فارغ‌التحصیل برگزار می‌شود و بعد از آن سه ماه در پارک علم و فناوری کسب تجربه خواهند کرد.

‎وی بیان‌کرد: طرح آموزش مهارت به دانشجویان در حال تحصیل نیز با همکاری دانشگاه‌ها براساس ظرفیت‌های استان دنبال خواهد شد. ‎

مدیر کل فنی و حرفه ای استان هرمزگان بااشاره به طرح کهاد ابراز داشت: طرح کهاد مهارت آموزی ویژه دانشجویان با هدف کمک به اشتغالزایی و کارآفرینی این قشر اجرا می‌شود.

‎بذرافشان بیان داشت: بنا داریم در کمتر از یک ماه در شهرک صنعتی خلیج‌فارس، با همکاری پالایشگاه نفت آفتاب محلی برای آموزش افراد جویای کار در صنایع راه‌اندازی شود. ‎

وی به دوره های مهارت‌آموزی به منظور اشتغال ساکنان محلات بافت‌های فرسوده، اشاره کرد و گفت: این طرح را به صورت ویژه‌تر دنبال خواهیم کرد و در راستای جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهر تلاش می‌کنیم با توجه به امکاناتی که داریم مهارت‌آموزی در روستاها را نیز دنبال کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه