English

پرداخت تسهیلات ۴ درصدی به فارغ التحصیلان کشاورزی و شیلات

به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بخش‌های کشاورزی و شیلات تسهیلات با بهره ۴ درصد پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات 4 درصدی به فارغ التحصیلان کشاورزی و شیلات

به گزارش خبرگزاری موج، استاندار هرمزگان در دوازدهمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت: جوانان تحصیل کرده دانشگاهی بویژه در رشته‌های کشاورزی و شیلات می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی و شیلات استان طرح اقتصادی خود را ثبت و از تسهیلات ویژه برای راه اندازی واحد‌های پرورش دام سبک و سنگین، پرورش ماهی و میگو در قفس و دیگر فعالیت‌های مربوط بهره ببرند.

فریدون همتی با اشاره به اینکه ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این کار در اختیار استان قرار گرفته است، افزود: جوانان با پشتکار در این عرصه‌ها مشارکت کنند و تحولی اساسی در بخش‌های شیلات و کشاورزی ایجاد کنند.

وی افزود: هدف گذاری صاردات کالا‌های غیرنفتی در استان برای امسال دو میلیارد دلار است که تاکنون یک میلیارد و ۶۴۱ میلیون دلار آن محقق شده است.

استاندار هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید همه فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در حوزه کاری خود را معرفی و با برآورد توجیه فنی و اقتصادی طرح نسبت به صدور مجوز‌های کسب و کار اقدام کنند.

همتی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی با معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان باید نسبت به صدور مجوز‌های سرمایه گذاری خارجی و داخلی در بازه زمانی دو هفته اقدام کنند.

استاندار هرمزگان خواستار تجهیز بنادر و گمرکات شرق و غرب هرمزگان برای توسعه صادرات و تجارت شد و افزود: با فعالیت‌های تجاری و ملوانی بهبود وضعیت معیشت و زندگی مردم ساحل نشین در هرمزگان رقم می‌خورد.

وی اشاره به ظرفیت‌های پرورش بز تالی در استان افزود: حمایت‌های لازم برای پرورش صد هزار راس بز تالی به روش صنعتی و نیمه صنعتی در استان در دستور کار قرار گرفته است که زمینه اشتغال ۱۸۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه