English

همزمان با روز خبرنگار:

برگزاری تور رسانه‌ای راهداری استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در جریان تور رسانه‌ای بمنظور بازدید از پروژه‌های راهداریِ در دست اجرا در محور اراک - سلفچگان به تشریح جزئیات طرح‌ها و بیان عملکرد یک‌ساله پرداخت.

برگزاری تور رسانه‌ای راهداری استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مهرداد جهانی در تور رسانه‌ای بازدید از محور اراک - سلفچگان اظهار کرد: اجرای درزگیری، لکه‌گیری و روکش آسفالت از چهار جبهه کارگاهی با سه قرارداد مجزا در دست اقدام است و بزودی یک کارگاه لکه گیری دیگری نیز در این محور فعال خواهد شد.

وی افزود: در حوزه آسفالت محورهای مواصلاتی استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۸ کیلومتر انواع روکش آسفالت گرم، روکش آسفالت حفاظتی و روکش آسفالت سطحی و ۲۳۳ هزار متر مربع لکه گیری هندسی آسفالت و ۲۰۰ هزار متر طول درزگیری ترکهای سطحی آسفالت انجام شده است. به گفته جهانی در یکسال اخیر در حوزه نگهداری از راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی بالغ بر یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده که خوشبختانه با سرعت اجرایی قابل توجهی در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: اصلاح، کانالیزاسیون و بهسازی و ارتقای محدوده پلیس راه اراک - قم با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال انجام شده و اجرای ۱۰ کیلومتر حفاظ بتنی نیوجرسی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال که تاکنون حدود چهار کیلومتر آن انجام شده و ۶ کیلومتر دیگر در دست اقدام است.

جهانی با بیان اینکه تعمیر گاردریل‌ها بصورت دائمی و مستمر در حال اجرا بوده و همچنین خرابی روشنایی طولی در محور اراک - سلفچگان انجام و سیستمهای آن بروز رسانی شده است، ادامه داد: ایمن سازی دوربرگردان‌های این محور در دستور کار قرار دارد که در ماه‌های اخیر دوربرگردان زرین خوشه به صورت کامل انجام و ایمن سازی شده، زیرسازی دوربرگردان خیرآباد تکمیل شده و بزودی آسفالت آن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام خواهد شد.

به گفته وی در یکسال اخیر حدود ۲۸۰ میلیارد تومان برای ارتقای ایمنی راههای استان هزینه شده که شامل اقدامات مختلفی چون نصب نیوجرسی، نصب گاردریل، نصب روشنایی طولی و نقطه‌ای، نصب انواع تابلوهای ایمنی، اجرای خط ترافیکی، اجرای شیار لرزاننده، نصب چراغ‌های چشمک زن و... انجام و به غیر از این موارد اقدامات مختلفی توسط ادارات تابعه شهرستان‌ها در رفع نقاط پرتگاهی، ارتقای ایمنی نقاط پرتصادف، اجرای شیب شیروانی، تعریض شانه خاکی، اصلاح قوس و ترانشه برداری بعمل آمده است.

مدیرکل راهداری استان مرکزی گفت: احداث تقاطع غیر همسطح راهجرد در انتهای حوزه استحفاظی محور اراک - سلفچگان از پروژه‌های نیمه تمام بوده که در یک سال اخیر از پیشرفت فیزیکی ۵ درصدی به پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی رسیده و در حال حاضر مرحله ساخت ابنیه فنی آن به اتمام رسیده و اکنون در حال زیرسازی رمپ و لوپها جهت اجرای آسفالت است.

جهانی ادامه داد: برای اجرای این طرح، یک پل با دهانه ۱۰ متر، ارتفاع ۶ متر و طول عرشه ۳۴ متر اجرا شده که زیرگذر اصلی این پروژه میباشد و همچنین برای هدایت آبهای سطحی و توسعه ابنیه‌های موجود ۸ دستگاه پل و آبرو به طول‌های مختلف ۱۰ الی ۳۰ متر احداث یا تعریض شده است.

وی تصریح کرد: همچنین تاکنون سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی برای فنداسیون و سازه پلها انجام شده است؛ طول رمپ و لوپ‌های این تقاطع غیر همسطح در مجموع به طول پنج کیلومتر خواهد بود که در حال حاضر در مرحله اجرای زیرسازی است و اعتبار اجرایی این طرح تاکنون ۳۷ میلیارد تومان است‌.

مدیرکل راهداری استان مرکزی بیان کرد: در راستای محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق کم برخوردار استان مرکزی نیز اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه ساخت راه‌های روستایی صورت گرفته که از مهمترین و شاخص‌ترین اقدامات این اداره کل در دولت سیزدهم بوده است.

جهانی افزود: در همین راستا در دوسال اخیر ۸۴ پروژه ساخت راه روستایی در مسیر روستاهای استان مرکزی فعال شده که شامل ساخت (زیرسازی و آسفالت) ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی و برخورداری ۲۹ روستا بطور کامل از راه آسفالته شده است که اعتبار تامین شده برای اجرای این طرحها، ۴۹۰ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل در دولت سیزدهم است که از آنجمله میتوان به پروژه‌های تقاطعات غیر همسطح نادر آباد و کردیجان در آشتیان، تقاطع غیرهمسطح راه آهن پرندک و تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهید مهدی پرندک در شهرستان زرندیه، تکمیل واریانت روستای میان رودان در خمین، تکمیل پل و باند دوم شازند به آستانه در شهرستان شازند، تکمیل پل گوگسگرد در شهرستان تفرش و پیشرفت فیزیکی چشمگیر در تکمیل پروژه تعریض محور آهنگران - ساروق – کمیجان اشاره کرد.

در پایان این تور رسانه‌ای مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به اتفاق میثم شجری معاون حمل و نقل و علی امیری معاون راهداری این اداره کل از حضور اصحاب رسانه در این تور رسانه‌ای تشکر و به پاس قدردانی از تلاش خبرنگاران، با اهدای لوح تقدیر بمناسبت روز خبرنگار از ایشان تجلیل کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه