English

با حضور استاندار مازندران:

مرکز درمان ناباروری غرب مازندران به بهره برداری رسید

مرکز درمان ناباروری غرب مازندران در آیینی با حضور استاندار و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر به بهره برداری رسید. ‎

مرکز درمان ناباروری غرب مازندران به بهره برداری رسید
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سید محمود حسینی پور در آیین بهره برداری این مرکز اظهار داشت: دولت جهادی گام های موثری برای تقویت امکانات و تجهیزات در این استان برداشته است که قابل قیاس با دوره های گذشته نیست که از آنجمله می توان به دریافت مجوز ساخت دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران اشاره کرد که تاکنون راکد مانده بود.

وی ادامه داد: برای آنکه این پیگیری ها به ثمر نشیند و کام مردم این خطه غربی استان را شیرین کند همه باید در سایه وفاق و همدلی تلاش کنیم تا هرچه زودتر عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

استاندار مازندران گفت: همه باید تلاش کنند تا زوج های نابارور با این مرکز ارتباط برقرار کنند و مهم ترین راهکار فراهم سازی زیرساخت و راه اندازی سامانه برخط است.

وی تأکید کرد: باید مدت ۶ ماه آینده این مرکز به سطح سه ارتقا یابد و امکانات و تجهیزات آن هم تقویت شود.

حسینی پور همچنین بر سیاست گذاری مسئولان امر برای گردشگری سلامت تأکید کرد و افزود: از متولیان امر به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان انتظار دارم در این خصوص کمیته ای تشکل دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران نیز بیان داشت: دست کم ۱۳۰ هزار نفر زوج نابارور در استان شناسایی شده اند که در غربالگری که انجام گرفت در اطلاعات اولیه و ثانویه دست کم ۱۱ هزار زوج نابارور شناسایی شدند.

دکتر فرهاد غلامی،افزود: تاکنون ۲ هزار نفر به این مراکز معرفی شدند.

وی خاطرنشان ساخت: امروز مازندران پس از گیلان دومین استان پر جمعیت به لحاظ پیری است و باید برای رفع این نگرانی ها راهکارهای اساسی اتخاذ شود.

گفتنی است، عملیات ساخت این مرکز در تیر ماه سال گذشته در زمینی به گستره حدود ۴۰۰ متر در همان فضای بیمارستان شهید بهشتی نوشهر آغاز شد و از آن زمان تاکنون با صرف حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از محل سفرهای استانی دولت، وزارت نفت و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی برای ساخت و تجهیز این مرکز درمانی هزینه شده است.

این مرکز شامل بخش های آزمایشگاه ارولوژی، اتاق IUI، اتاق عمل، آزمایشگاه، بیوفرینگ، ریکاوری، ایستگاه پرستاری، انبار استریل و رختکن بیمار است و بنا به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با بهره برداری این طرح سه پزشک متخصص زنان و زایمان و یک پزشک کلیه و مجاری، ۲ ماما، ۲ کارشناس علوم آزمایشگاهی و یک پرستار مشغول فعالیت شدند.

برابر آمار دست کم چهار هزار زوج جوان نابارور در غرب مازندران شناسایی شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه