English

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر خبر داد؛

تولید ۲۶۰ تن نیشکر در قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از تولید 262 تن نیشکر در این شهرستان خبر داد.

تولید 260 تن نیشکر در قائم شهر
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، علی درویش نیا با اشاره به کشت نیشکر در 105 هکتار اراضی زراعی شهرستان قائم شهر، اظهار داشت: امسال 262 تن نیشکر در مزارع این شهرستان تولید شد. 

وی با بیان اینکه این شهرستان در کشت و تولید این محصول رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: 18 کارگاه صنعتی و 71 کارگاه سنتی فرآوری نیشکر در این شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه برداشت نیشکر از اوایل آذر ماه شروع تا اواخر بهمن ماه در این شهرستان انجام می شود، افزود: عملکرد این محصول در هر هکتار، 2 هزار و 500 کیلوگرم و قیمت هر کیلوگرم فرآورده شکر سرخ 130 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه نیشکر از گیاهان چند ساله و از خانواده گرامینه (گندمیان) به شمار می آید و برگ های نیشکر دراز، نازک و صاف و دارای گلبرگ های موازی و فاقد دم برگ بوده و ساقه نیشکر به صورت استوانه ای و بند بند است، گفت: قند نسبتاً زیادی در نیشکر ذخیره می‌شود و رنگ ساقه در گونه های مختلف از بنفش و قهوه ای تا سبز مایل به زرد تغییر می کند.

درویش نیا با بیان اینکه نیشکر یا همان شکر قرمز یکی از محصولات بومی این شهرستان به شمار می آید، تصریح کرد: عملیات کاشت و برداشت نیشکر در روستاهای آهنگرکلا، پرچینک، سید ابوصالح، سیف کتی، شهرودکلا، چپی، گل افشان، کرچنگ، قادیکلای بزرگ و واسکس این شهرستان انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه