English

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر اعلام کرد؛

کشت قراردادی گندم در ۱۲۰ هکتار مزارع قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: تاکنون 120 هکتار محصول گندم این شهرستان به صورت قراردادی کشت شد.

کشت قراردادی گندم در 120 هکتار مزارع قائم شهر
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، علی درویش نیا با اشاره به ابلاغ کشت قراردادی 180 هکتاری گندم در شهرستان قائم شهر، اظهار داشت: تاکنون 120 هکتار گندم به صورت قراردادی کشت و این روند همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در کشاورزی قراردادی با نرم افزار اپلکیشن یا پلتفرم با نصب بر روی گوشی موبایل برای عقد قرارداد و خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی نظیر گندم انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر افزود: کشاورزان دارای بیمه نامه طرح جهش تولید در دیمزارها و یا کشاورزانی که حق بیمه را به صورت نقدی پرداخت کردند در صورتی که از طریق اپلکیشن جامع کشاورزی قراردادی، در این طرح ثبت نام کنند از تخفیف 20 درصدی حق بیمه و کمک هزینه کرایه حمل محصول بهره مند می شوند که در قبال تحویل هر یک تن محصول گندم مبلغ 150 هزار تومان کرایه حمل پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: کشاورزی قراردادی یک سیستم تولید کشاورزی است که بر اساس توافق بین خریدار و کشاورزان انجام می شود و شرایطی را برای تولید و بازاریابی یک محصول یا محصولات کشاورزی ایجاد می کند.

درویش‌نیا بیان داشت: برخی از مزایای کشاورزی قراردادی شامل استفاده بهینه از عوامل تولید، خرید تضمینی محصول از کشاورز به صورت عادلانه و کمرنگ شدن نقش واسطه ها، ایجاد بستر مناسب برای آموزش و مشاوره تخصصی و انتقال یافته های تحقیقاتی مورد نیاز به مزارع و حمایت کافی و به موقع از تولید کنندگان جهت تمرکز بر تولید بدون دغدغه فروش محصول است.

وی یادآور شد: در کشاورزی قراردادی، یک شرکت تولیدی و فرآوری محصولات کشاورزی با عقد قرارداد با کشاورزان و تولید کنندگان، محصولات آن ها را به صورت تضمینی و یا توافقی مشخص خریداری می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه