English

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی کرد؛

تولید ۶۷۰۰ تن هندوانه در مازندران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش بینی می‌شود ۶ هزار و ۷۲۳ تن هندوانه از مزارع استان برداشت شود.

تولید 6700 تن هندوانه در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، خلیل حقیقی با بیان اینکه کشت هندوانه هر ساله در فروردین انجام می‌شود، اظهار داشت: برداشت این محصول تابستانی از اوایل مردادماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.

وی  ادامه داد: ۲۱۹ هکتار از زمین‌های شهرستان‌های ساری، میاندورود، بهشهر و گلوگاه امسال زیر کشت هندوانه رفته است که پیش بینی می‌شود ۶ هزار و ۷۲۳ تن هندوانه از این مزارع برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سطح زیر کشت هندوانه در مازندران سال‌های اخیر به دلیل کاهش بارش‌ها و تغییرات اقلیمی کمتر شده است، افزود: کشت هندوانه کشت غالب در استان نیست و با توجه به آب بر بودن این محصول توصیه‌ای برای کشت هندوانه در مازندران نمی‌شود.

وی بیان داشت: بسیاری از کشاورزان با آگاهی از شرایط آب و هوایی و تنش‌های آبی در استان به آبیاری قطره‌ای برای کشت هندوانه روی آورده اند.

حقیقی تصریح کرد: کشاورزان در این شیوه با دو یا سه بار آبیاری قطره‌ای به تولید می‌رسند و اگر در گذشته برای کشت هندوانه در یک قطعه زمین، ۵ هزار مترمکعب آب استفاده می‌کردند اکنون با دو هزار مترمکعب می‌توانند تولید کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه