English

عدم راه اندازی پایگاه جامع غذای سالم در مازندران

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران گفت: موفق به راه اندازی پایگاه جامع غذای سالم در استان نشدیم و این طرح در گیر و دار اداری ماند.

عدم راه اندازی پایگاه جامع غذای سالم در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، اسماعیل خاتمی مقدم  در نشست هم اندیشی مدیران صنایع غذایی اظهار داشت: بعد از هدفمندی یارانه‌ها در سال ۸۹ در بخش غذا با دو مشکل جدی رکود تولید و غذا هراسی مواجه شدیم و برای برون رفت از این مشکلات، با پیگیرهای انجام گرفته قرار بود به عنوان پایگاه جامع غذای سالم از طریق آموزش و پرورش استان اقدام شود که متاسفانه در گیر و دار اداری ماند و تاکنون برای پیاده سازی آن موفق نشدیم.

خاتمی مقدم افزود: برای افزایش مصرف محصولات تولیدی استان پیگیری‌هایی را با سپاه، همیاری شهرداری‌ها، استانداری وغیره انجام دادیم تا ترویج و تشویق فرهنگ مصرف محصولات تولیدی استان در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد و به تبع آن با افزایش تولید مشکل رکودحل شود.

هادی نژاد رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان بهشهر با بیان این که معتقدیم بخشی از تصمیمات اتخاذ شده در کشور کارشناسی نیست تاکید کرد: باید بازار رقابتی باشد و تولیدات صادرات محور، در غیر اینصورت اگر نگاه منطقه ای یا محدود باشد به اهداف مورد نظر دست نخواهیم یافت و باید جلوی قیمت کاذب روی لیبل ها و قاچاق کالا گرفته شود.

صالح طبری رئیس بهداشت و درمان بهشهر نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای از تولید کننده‌ها در چارچوب مجوز فعالیت نمی‌کنند و معضلاتی در این بخش‌ها وجود دارد وبرای برطرف کردن آن‌ها باید طرحی نو دراندازیم و عملگرا باشیم.

وی اعلام کرد: متاسفانه سرطان گوارشی در مازندران رتبه اول را دارد پس باید بپذیریم در محصولات غذایی از مزرعه تا سفره مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع مشکلات و نگرانی‌ها همه تلاش کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه