English

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

درخت گردشگری در مجموعه فرهنگی سعدی کاشته می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری رویداد ملی گردشگری خلاق با روایت قصه درخت در شیراز خبر داد و گفت: این برنامه با پیوست گردشگری ادبی و روایتگری در شهر شیراز به‌ عنوان پایتخت زیست‌ محیطی آسیا به مدت دو روز برگزار می‌شود.

درخت گردشگری در مجموعه فرهنگی سعدی کاشته می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه طراحی و اجرای این رویداد ملی توسط آموزشگاه سما شیراز و به همت شهرداری شیراز و سازمان سیما و منظر شهرداری و یاری گروهی از فعالان گردشگری فارس برگزار می‌شود افزود: برنامه مذکور برای نخستین بار و با مفهوم درخت و روایتگری آن به مناسبت روز و هفته درختکاری از ۱۹ و ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود.

او بابیان اینکه حفظ روایت‌ها موجب ارزش گذاشتن بر گردشگری همچنین تمایل و جذب بیشتر گردشگران به بازدید جاذبه‌هاست گفت: در این راستا روایتگری در گردشگری خلاق با مضامین درخت و باورها و قصه‌های مردم موجب توسعه گردشگری ادبی در کشور و به‌تبع آن استان می‌شود.

 ثابت اقلیدی افزود: در این رویداد ملی و در بخش عملی آن چندین سخنرانی با موضوع درخت انسان و سفر، نقش درخت نخل بر هنر پیش‌ازتاریخ در جنوب شرق ایران، روایتی از معنا و مفهوم نقش درخت در ایران، روایتگری درخت در مسیرهای گردشگری خلاق ادبی، سرو کهن ابرکوه، مسیر گردشگری سروهای کهن ایران و روایتگری گردشگری درختان کهن‌سال منطقه کاشان و ...در نظر گرفته‌ شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس در ادامه اضافه کرد: در این برنامه ملی کاشت درخت گردشگری به‌ صورت نمادین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی را خواهیم داشت.

ثابت اقلیدی افزود: مسابقه عکس ملی سایه‌های مخملی، انتشار مجله الکترونیکی روایتگری قصه درخت همچنین درخت‌کاری کودکان از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در ۱۹ و ۲۰ اسفندماه در شیراز برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه