English

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت اموزش و پرورش عنوان کرد؛

اعلام سه برنامه وزارت اموزش و پرورش در خصوص تامین سلامت دختران

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت اموزش و پرورش گفت: سلامت و بهداشت فضاهای آموزشی و تامین منابع انسانی، آموزش و مهارت آموزی و خدمات سلامت محور به دانش آموزان دختر از عناوین برنامه های دفتر سلامت و تندرستی وزارت در خصوص تامین سلامت دختران است.

اعلام سه برنامه وزارت اموزش و پرورش در خصوص تامین سلامت دختران

به گزارش خبرگزاری موج فارس، اعظم گودرزی در گردهمایی روسای ادارات سلامت و تندرستی استان های کشور که با هدف هم افزایی و تجربه گردانی و حضور در دوازدهمین سمینار بین المللی سلامت زنان با محوریت سلامت دختران در شیراز گرد هم آمدند، اظهار داشت: توانمند سازی نیروی انسانی از مدیران و مراقبین سلامت تا روسای ادارات از جمله فعالیتهای مستمر دفتر سلامت و تندرستی است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت اموزش و پرورش گفت: در راستای این توانمند سازی میتوانیم به شاهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی در تربیت دانش آموزانی با حیات طیبه دست یابیم.

وی افزود: در این گردهمایی تلاش می شود تا روسای ادارات سلامت کشور ضمن بیان تجارب زیسته کاری در استان های خود به بررسی سلامت دختران پرداخته و با شرکت در دوازدهمین سمینار بین المللی سلامت زنان با محوریت سلامت دختران به آگاهی خود در این زمینه بیافزایند. 

گودرزی ضمن بیان این مهم که وزارت آموزش و پرورش اهداف، برنامه ها، سیاست ها و فعالیتهای خود را با استناد به اسناد بالادستی از جمله سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و سندتحول بنیادین آموزش و پرورش عملیاتی می نماید اذعان داشت که تمام تلاشمان این بوده که با استناد به اسناد بالادستی و راهکار های مندرج در آن به ساحت های شش گانه تربیت سند تحول بنیادین به ویژه ساحت زیستی بدنی توجه شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت اموزش و پرورش با اشاره به آمار قابل توجه دانش آموزان دختر در آموزش و پرورش، برنامه های دفتر سلامت و تندرستی وزارت در خصوص تامین سلامت دختران را در سه محور دسته بندی کرد.

وی سلامت و بهداشت فضاهای آموزشی و تامین منابع انسانی، آموزش و مهارت آموزی و خدمات سلامت محور به دانش آموزان دختر را از عناوین برنامه های دفتر سلامت و تندرستی وزارت در خصوص تامین سلامت دختران عنوان کرد. 

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، نیز در این گردهمایی گفت: ماموریت اصلی آموزش و پرورش تربیتی انسان ساز در تراز تمدن حضرت مهدی (عج) است.

محمد خلیل عسکری بیان کرد: برای ساخت انسان در تراز تمدن اسلامی و تراز افق ۱۴۰۴ و همچنین تربیت دانش آموزان در این تراز، تربیت چند ساحتی مورد نظر هست و اما یکی از ارکان اصلی تربیت حفظ سلامت جسمی دانش آموزان می باشد چرا که سلامت روح نیز منبعث از سلامت جسم است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: فرهنگ سازی نیز در آموزش و پرورش بر اساس مأموریت ذاتی که دنبال می کند رسالتی مهم است و بایستی مسئله سلامت و پیشگیری را در سطح جامعه به عنوان یک فرهنگ نهادینه نماید.

عسکری افزود: در همین راستا می توان از ظرفیت دانش آموزان با تاثیر بر همسالان شان و تاثیر بر خانواده و جامعه و مخاطبین استفاده نمود تا پیام رسان خوبی در انتقال فرهنگ سلامت باشند. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله می تواند نقش پررنگی در انتقال این فرهنگ به سراسر جامعه ایفا نماید.

عسکری ابراز امیدواری نمود که با توجه به نقش آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان یاد گیرنده شاهد پیشرفت و ترقی در تمام بخش ها بویژه در حوزه سلامت و تندرستی و به صورت خاص سلامت دختران مان به عنوان ظرفیت های هویت ساز آینده جامعه ایران اسلامی باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه