English

۶هزار میلیارد تومان پروژه قابل واگذاری پایتخت به بخش خصوصی داریم

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه در استان تهران ۱۳۰۲ طرح از سوی دستگاههای اجرایی برای واگذاری به بخش خصوصی اعلام شده است گفت: ۶هزار میلیارد تومان پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی داریم.

۶هزار میلیارد تومان پروژه قابل واگذاری پایتخت به بخش خصوصی داریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ششمین نشست منطقه ای توسعه مشارکت عمومی - خصوصی جهت واگذاری طرح های تملک دارایی سرمایه ایی به بخش غیردولتی صبح امروز در تالار آبگینه تهران واقع در خیابان حجاب برگزار شد.

در این نشست که با حضور سید حسین هاشمی استاندار تهران٬ نعمت الله ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران٬ رییس امور بنگاه ها٬ شوراها و توسعه مشارکت سازمان مدیریت کشور و روسای سازمان های استان های البرز٬ قزوین ٬ قم و سمنان برگزار شد٬ در این همایش نعمت الله ترکی با ارائه گزارشی به شناسایی نقاط قوت و ضعف در پروژه های عمرانی استان پرداخت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه بخش اعظم پروژه های عمرانی در بحثتوسعه منطقه در دستور کار دستگاه ها قرار گرفته است گفت: واکاوی مشکلات بخش عمران استان تهران و شناسایی نقاط قوت و ضعف پروژه های عمرانی از اولویتهای سازمان بوده که در اینجا به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت.

وی افزود: کاهش سهم طرحهای عمرانی در بودجه عمومی٬ ساز و کارهای حاکم بر فرآیند شناسایی مطالعات امکان سنجی٬ ناکارآمدی نظام فنی و اجرایی و ضعف ساختاری پایش مشکلات طرحهای عمرانی از مهمترین علل تاخیر زمانی اجرای پروژه های عمرانی است.

ترکی درباره وضعیت میانگین وزن پیش بینی و عملکرد و پیشرفت فیزیکی پروژه ها گفت: در سال ۸۸ عملکرد پروزه ها ۵۲ درصد است در حالیکه پیش بینی پشیرفت فیزیکی ۵۸ درصد بوده و در سال ۹۲ عملکرد ۴۶ درصد و پیش بینی پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصد بوده است.

وی در ادامه درصد تحقق اعتبارات طرح های عمرانی استان را در سال ۸۱،۹۵ درصد و سال ۹۴ را ۹۷ درصد بیان کرد. ترکی به مشکلات قوانین و مقررات موجود در این بخش اشاره کرد و گفت: تعدد و پیچیدگی قوانین مرتبط با واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام از جمله مشکلات عمده در این حوزه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه