English

فریدون عباسی در گفتگو با خبرگزاری موج:

ساخت سلاح هسته ای برای ایران مقدور است اما قصدی برای این کار ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: ایران اگر تمایل به ساخت سلاح هسته ای داشت، بدون شک طی بیست سال گذشته این کار را انجام می داد؛ چراکه همان زمان نیز برایش مقدور بود.

ساخت سلاح هسته ای برای ایران مقدور است اما قصدی برای این کار ندارد

فریدون عباسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر آنکه ایران به ساخت سلاح هسته‌ ای نزدیک شده است، گفت: مقامات آمریکایی، اغلب برای افکار عمومی کشورشان این صحبت ها را مطرح می‌کنند، در حالی که می دانند چنین چیزی صحت ندارد.

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران اساسا اقدامی انجام نداده که بخواهد به سمت سلاح هسته ای نزدیک شود، تصریح کرد: ایران بارها بر این موضوع تاکید داشته که هیچ گاه برنامه ای برای ساخت سلاح هسته ای ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، کشور قدرتمندی است، بیان کرد: این واقعیت وجود دارد که ایران کشور ضعیفی نیست و آمریکایی ها و سایر دشمنان ما نیز بر این موضوع آگاه هستند.

 

بیشتر بخوانید:

ایران هیچگاه به فکر ساخت سلاح هسته‌ای نبوده است/ امیدواریم برجام احیا شود

 

وی با اشاره به اینکه سلاح هسته ای از دو بخش مواد و تکنولوژی برخوردار است، یادآور شد: در این دو مورد، دست ما پر است اما با توجه به اینکه نمی خواهیم اقدام به ساخت سلاح هسته ای کنیم لذا این دو را در کنار هم قرار نخواهیم داد.

عباسی با بیان اینکه اظهارات مطرح شده مذکور از سوی مقامات آمریکایی، باطل و بی مورد است، ادامه داد: آمریکایی ها نباید با مطرح کردن حرف های اساسا کذب و نادرست مبنی بر اینکه ایران به دنبال ساخت سلاح هسته است، افکار عمومی دنیا را بر علیه ایران کند.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایران اگر تمایل به ساخت سلاح هسته ای داشت، بدون شک طی بیست سال گذشته این کار را انجام می داد، چراکه همان زمان نیز برایش مقدور بود، اما واقعیت آن است که جمهوری اسلامی اصلا چنین قصدی ندارد.

وی با بیان اینکه استراتژی و راهبرد ایران ساخت سلاح هسته ای نیست، تصریح کرد: ما بارها به آژانس اعلام کردیم که آمادگی داریم تا به عنوان بازوی آژانس، در خلع سلاح کشورهای شروری که سلاح هسته ای دارند، کمک کنیم چراکه متخصصان ما از دانش و فناوری لازم در این زمینه برخوردار بوده و می‌توانند سلاح های هسته ای این کشورها را خنثی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه