English

موتور سیکلت حتی بدون کمک راننده در جای خود باقی می ماند

در نمایشگاه اتومبیل توکیو از موتور سیکلتی رونمایی شده که بدون کمک یا حتی بدون راننده، وضعیت ثبات خود را حفظ می کند و سرپا می ماند.

موتور سیکلت حتی بدون کمک راننده  در جای خود باقی می ماند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ای اف پی، شرکت هوندا در نمایشگاه اتومبیل توکیو از موتور سیکلتی رونمایی کرده که می تواند بدون کمک یا حتی بدون راننده در وضعیت ایستاده بماند و ثبات خود را حفظ کند. فناوری به کار رفته در این موتور سیکلت برای ربات های انسان نما به کار رفته است.

در حقیقت  Riding Assist-e  طرح اولیه از موتور سیکلت تمام برقی است که به طور مداوم  وضعیت خود را ارزیابی می کند  تا وضعیت ثبات آن را حفظ کند.

هیرویوکی ناکاتا مهندسی که ایده چنین موتور سیکلتی را ارائه کرده، می گوید: تولید کنندگان بین المللی موتور سیکلت سالهاست که مشغور آزمایش اشکال مختلف ژیروسکوپ هستند تا از افتادن این وسیله نقلیه جلوگیری کنند. اما اگر قرار باشد وسیله ای سنگین مانند موتور سیکلت ثبات خود را حفظ کند، باید یک ژیروسکوپ بزرگ و سنگین ساخت که مداوم روشن باشد.

 اما جالب آنکه ژیروسکوپی که هوندا ساخته به اندازه یک لامپ است و می توان آن را بالای چرخ جلویی موتورسیکلت نصب کرد.

هنگامیکه سیستم خاموش شود، اگر راننده دست خود را از آن بردارد، موتور سیکلت روی زمین می افتد. اما هنگام روشن بودن سیستم، موتور سیکلت حتی بدون کمک راننده  در جای خود باقی می ماند!

فناوری به کار رفته در موتور سیکلت قبلا در ربات ASIMO به کار رفته که همین شرکت آن را ساخته است. ASIMO روباتی است که می تواند روی پاهای خود بایستد، بدود، برقصد و با افراد گفتگو کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه