English

پاسداشت ۴ دانشمند شیمی در شیراز

امروز طی مراسمی با عنوان پاسداشت نخبگی، از 4 دانشمند برتر شیمی دانشگاه شیراز که خدمات علمی متعددی در طول حیات خود انجام داده‌اند، تجلیل شد.

پاسداشت 4 دانشمند شیمی در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج، به همت بنیاد نخبگان استان فارس و طی مراسمی با عنوان پاسداشت نخبگی، از پرفسور حبیب فیروزآبادی، دکتر هاشم شرقی، دکتر افسانه صفوی و دکتر ناصر ایران‌پور، 4 دانشمند شیمی دانشگاه شیراز همزمان با 70 سالگی بخش شیمی این دانشگاه، تجلیل شد.

استاندار فارس در این آئین با بیان اینکه اگر انسانی مسئولیت‌پذیر نباشد، رنجی بر خود هموار نمی‌کند و نمی‌تواند سرآمد باشد بنابراین دانشمندان انسان‌هایی متعهد، مسئولیت‌شناس و مسئولیت‌پذیر هستند، گفت: مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری بزرگان را وادار می کند تا در اوج قرار گیرند و به معنای واقعی کلمه به مدارج بالای انسانی و ایمانی عروج کنند.

سیدمحمدعلی افشانی با بیان اینکه لفظ معلم بزرگترین عنوان برای اساتید مورد تقدیر دانشگاه شیراز است و این اساتید معلمان بزرگ کشور هستند، تصریح کرد: معلمی بالاترین مقام آدمی است و انسان به علت آموختن بر فرشتگان برتری یافت.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان سه خصوصیت ایمان خالص، دانش و علم وکار خیر را داشته باشد همواره عزیز و مورد تکریم ملت ایران خواهد بود به طوریکه این موارد در معلمان نمود دارد، عنوان کرد:جوانان باید تصمیم بگیرند که راه اساتید بزرگ را ادامه دهند و بدانند این اساتید با تلاش فراوان به اینجا رسیده اند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه دانشمندان ما تمدن سازان جهان هستند به طوریکه آنچه بشر در اختیار دارد، حاصل کار دانشمندان است، ادامه داد: ثروت اصلی بشر دانش اوست نه ساختمان و ماشین بنابراین می توان گفت دانش، ثروت تجمیع شده بشریت است به طوریکه همه دانش در طول تاریخ تجمیع شده و به عنوان ثروت در اختیار بشر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دانشمندان برای آسایش بشر تلاش و فرصت سازی می کنند و جامعه قدردان آنها است در حالیکه سودجویان آسایش بشر را به خطر انداخته و فرصت طلب هستند، یکی از مهمترین نیازهای جامعه را کارآفرینی دانست و از دانشگاهیان درخواست کرد: در این زمینه گام برداشته و به این نیاز پاسخ دهند تا سهمی درخور برای اشتغال جوانانی که اگر بیکار بمانند دچار افسردگی شده و حتی مجرم خواهند شد، داشته باشند.

افشانی با تأکید بر اینکه باید همانند دانشمندان بزرگ به خلق دانش، فراتر از کسب دانش دست زد، ادامه داد: دانشگاهیان باید تلاش کنند دانش تبدیل به محصول شود تا نیازی از جامعه رفع کند و علم از کلاس و دانشگاه به کارگاه برود؛ چرا که دانش باید در کارگاه باشد تا به نیازهای حقیقی جامعه پاسخ دهد.

گفتنی است؛ در این مراسم از کتاب‌های داستانی که براساس زندگی علمی 4 دانشمند شیمی دانشگاه شیراز تألیف شده بود، رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه