English

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی:

اربعین‌ شاهد افزایش پروازها و تعداد زوار حسینی هستیم

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی بیان کرد: تا این لحظه، ۴۲ پرواز فوق‌العاده ویژه اعزام زوار حسینی به کشور عراق برقرار شده است و احتمال افزایش این پروازها نیز وجود دارد.

اربعین‌ شاهد افزایش پروازها و تعداد زوار حسینی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمود امانی‌بنی؛ مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی اعلام کرد: در راستای افزایش میزان اعزام و پذیرش زائران اربعین حسینی، شرکت هواپمایی فلای بغداد ۶ پرواز در مسیر نجف و یک پرواز در مسیر بغداد و شرکت هواپیمایی ساها ۷ پرواز فوق‌العاده در مسیر نجف به‌صورت رفت و برگشت برقرار کرده‌اند.

امانی بنی همچنین ضمن تشریح آخرین وضعیت پروازهای فرودگاه مشهد به مقصد نجف و بغداد افزود: شرکت هواپیمایی سهپران نیز در آستانه اربعین حسینی، پروازهای خود را در مسیر مشهد-بغداد از ۲ پرواز به ۷ پرواز در هفته افزایش داده است

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی در ادامه تاکید کرد: در مجموع تا این لحظه، ۴۲ پرواز فوق‌العاده ویژه اعزام زوار حسینی به کشور عراق برقرار شده است و احتمال افزایش این پروازها نیز وجود دارد.

وی متذکرشد: به‌صورت میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام می‌شود که از این تعداد، حدود ۶۲ الی ۶۳ پرواز ورودی و ۶۲ الی ۶۳ پرواز خروجی انجام می‌شود.

امانی‌بنی با اشاره به پروازهای خارجی این فرودگاه ابرازداشت: همچنین در حوزه پروازهای خارجی، پروازها عمدتأ به مقصد عتبات عالیات بوده به‌گونه‌ای که بیش از ۵۰ درصد پروازها، به مقصد نجف و بغداد است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی اظهارکرد: از دیگر مقاصد پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، ترکیه، کویت، امارات، قطر، افغانستان، پاکستان، لبنان هستند.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اربعین حسینی در فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: بعد از فرودگاه امام خمینی (ره)، بیشترین پروزهای اربعین مربوط به فرودگاه مشهد است و مشهدمقدس همواره در طول سال پذیرای زائران و مشتاقان حضرت علی(ع)، امام حسین(ع) و علی‌بن موسی الرضا(ع) است.

امانی بنی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود، در عملیات اربعین‌حسینی شاهد افزایش پروازها و تعداد زوار حسینی باشیم که به‌همین منظور فرودگاه سبزوار نیز تا پایان عملیات بازگشت زوار حسینی ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه