English

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

هوای مشهد در وضعیت اضطراری قرار دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: توصیه می‌شود مردم تا حد امکان رفت و آمد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی و زنان و کودکان از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

هوای مشهد در وضعیت اضطراری قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۷۱ و شاخص کنونی کیفیت هوای مشهد در یک تا ۲ ساعت اخیر با عدد ۳۰۲ هر ۲ از وضعیت اضطرار نشان دارد.

اله‌پور همچنین در ادامه این اطلاع رسانی تاکید کرد: توصیه می‌شود مردم تا حد امکان رفت و آمد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی و زنان و کودکان از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی متذکر شد: براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی ، مراکز آموزشی، مهدهای کودک، باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی مشهد امروز یکشنبه در پی افزایش آلایندگی هوا و بروز پدیده گرد و غبار تعطیل است.

همچنین رضا اسماعیلی، رییس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد نیز تصریح کرد: در کمتر از ۲۰ روز مجددا و با شدت بیشتر شاهد ورود توده گردوخاک به مشهد بودیم. افزایش حضور این مهمان ناخوانده حاصل تغییر اقلیم و خشکسالی در منطقه است که از شمال‌ شرق وارد شهر شده و کانون‌های داخلی اطراف مشهد نیز آن را تشدید کرده‌اند.

اسماعیلی ابراز داشت: شاخص آلایندگی که اکنون ۳۰۰ است تا ساعات آینده با شدت کمتر روند افزایشی خواهد داشت، اما بنا به پیش‌بینی هواشناسی استان، که احتمال بارندگی در عصر امروز را داده‌اند، با بارش باران کاهش خواهد یافت.

رییس مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن ذرات معلق هوا که شاخص لحظه‌ای آن به ۳۰۱ رسیده است و شدیدا به شهروندان به ویژه مبتلایان به بیماری‌های تنفسی و قلبی توصیه می‌‌شود از خانه خارج نشوند و در معرض این آلودگی قرار نگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه