English

رییس اداره بازرگانی صمت خراسان رضوی:

رشد سه برابری صادرات تجهیزات پزشکی در خراسان رضوی

رییس اداره بازرگانی صمت خراسان رضوی بیان کرد: سهم تجهیزات پزشکی از استان خراسان رضوی در سه ماهه سال گذشته ناچیز و نزدیک به صفر بود و در سه ماهه نخست امسال ۱۰۴ میلیون دلار بوده است.

رشد سه برابری صادرات تجهیزات پزشکی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی امیرفخریان؛ رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: سهم این استان از صادرات تجهیزات پزشکی در کل کشور از ابتدای سال جاری تاکنون به سه درصد افزایش یافته است که رشد سه برابری نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

امیرفخریان ادامه داد: سهم تجهیزات پزشکی از استان خراسان رضوی در سه ماهه سال گذشته ناچیز و نزدیک به صفر بود و در سه ماهه نخست امسال ۱۰۴ میلیون دلار تجهیزات پزشکی از استان خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شده است، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۲۵ هزار دلار بود.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت خراسان رضوی اضافه کرد: اقلام صادراتی تجهیزات پزشکی از این استان شامل دستگاه های ساکشن، مواد پاک کننده دندان، صندلی معلولین، لباس و دستکش مورد استفاده در پزشکی، ماشین آلات و ادوات مورد نیاز در پزشکی، دستگاه های محرک ماهیچه قلبی، باند، دستگاه تست ورزش، دستگاه ماساژ یا صندلی ماساژ، نخ دندان، تشک مواج، وسایل ارتوپدی، مبلهای پزشکی و صندلی های دندان پزشکی بوده است.

وی متذکر شد: مقاصد صادراتی تجهیزات پزشکی خراسان رضوی در سال جاری کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، سوریه و ازبکستان بوده است و امسال خراسان رضوی ورود جدید به صادرات اقلام تجهیزات پزشکی داشته که امید است سهم این استان از صادرات تجهیزات پزشکی کل کشور افزایش یابد.

امیرفخریان افزود: در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و ۷۱۴ هزار دلار صادرات قیر تولیدی کارخانجات استان به خارج از کشور ثبت شده که مقاصد صادراتی آنها کشورهای افغانستان، پاکستان و ازبکستان بوده است و رشد ۳۷ برابری صادرات قیر از این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه