English

مدیر جهادکشاورزی تایباد:

آغاز برداشت هندوانه از مزارع شهرستان تایباد

مدیر جهادکشاورزی تایباد بیان کرد: متوسط برداشت هندوانه در تایباد ۳۰ تن در هر هکتار است و پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت این محصول افزون بر ۵۰ هزار تن هندوانه از مزارع این شهرستان برداشت شود.

آغاز برداشت هندوانه از مزارع شهرستان تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهادکشاورزی تایباد در خبری اعلام کرد: برداشت هندوانه از سطح ۱۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان تایباد در سال جاری آغاز شده است.

اعتضادی در ادامه این خبر اظهار داشت: با اجرای الگوی کشت در این منطقه ۱۵ درصد از سطح زیر کشت هندوانه کاهش یافته و به سطح زیر کشت گیاهان استراتژیک از قبیل پنبه، ذرت و چغندرقند افزوده شده است.

مدیر جهادکشاورزی تایباد همچنین اضافه کرد: با توجه به نیاز آبی بالای کشت هندوانه، در سال‌های گذشته برنامه‌های گسترده‌ای در جهت افزایش راندمان آبیاری اجرا شده است.

وی متذکر شد: در حال حاضر  بیش از ۵۰ درصد سطح زیر کشت این محصول به سیستم‌های نوین آبیاری، ۱۰۰ درصد مزارع به مالچ پلاستیک و ۶۰ درصد مزارع به کشت نشایی مجهز است.

مدیر جهادکشاورزی تایباد گفت: رعایت نکات به‌زراعی فوق و انتخاب تاریخ کشت مناسب باعث کاهش بیش از ۶۰ درصدی مصرف آب در مزارع هندوانه نسبت به شیوه های سنتی می‌شود.

وی افزود: متوسط برداشت هندوانه در تایباد ۳۰ تن در هر هکتار است و پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت این محصول افزون بر ۵۰ هزار تن هندوانه از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی تایباد با تاکید بر اشتغالزایی این محصول ابراز کرد: در فصل کاشت تا برداشت هندوانه که از اواخر خردادماه آغاز و حدود یک ماه ادامه دارد بیش از ۸۰ هزار نفر روز اشتغال ایجاد می‌شود.

اعتضادی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: هندوانه و خربزه دو محصول جالیزی سنتی و باسابقه در تایباد است و این شهرستان رتبه اول را در تولید و عملکرد هندوانه در سطح استان خراسان رضوی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه