English

محمد علی کیانی:

معرفی ۳۴ شهید سلامت در خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از این ۳۴ شهید سلامت، تعداد ۱۷ نفر احراز شهادت شده اند و فرایند احراز شهادت برای سایر شهدا در حال بررسی است.

معرفی ۳۴ شهید سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علی کیانی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی عنوان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا، ۳۴ تن از کل کادر درمان و پرسنل شاغل در بخشهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهید در راه تامین سلامت مردم شهید شده‌اند.

کیانی این سخنان را در حاشیه مراسم نخستین سالگرد بزرگداشت شهید راه سلامت استاد فقید دکتر محمد اسماعیلی که در بیمارستان دکتر شیخ در مشهد برگزار شد بیان کرد و در ادامه گفت: از این ۳۴ شهید سلامت ، تعداد ۱۷ نفر احراز شهادت شده اند و فرایند احراز شهادت برای سایر شهدا در حال بررسی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: طولانی شدن این روند برای این افراد، گاه به خاطر وجود نواقصی در پرونده هایشان است و روند احراز شهادت شهیدان سلامت به این گونه است که ابتدا یک سری پرونده‌های دانشگاهی تشکیل و به وزارتخانه ارسال می‌شود و وزارتخانه دوباره آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس به بنیاد شهید ارسال و آنجا تایید می‌شود.

وی با اشاره به  اقداماتی که برای بزرگداشت شهدای سلامت تا کنون انجام شده است اظهار کرد: برگزاری برنامه های بزرگداشت شهدای سلامت هم در مشهد و هم استان خراسان رضوی در حال انجام است و تا کنون بزرگداشت‌های فردی برای شهدای سلامت استان برگزار کرده ایم و در سفرها و بازدیدهایمان به شهرهای استان نیز برنامه بازدید از مزار شهدای سلامت را داشته ایم.

کیانی در خاتمه تصریح کرد: همچنین در نظر داریم به منظور بزرگداشت شهدای سلامت در موزه‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال طراحی است بخشی به عنوان یادبود این شهدای گرانقدر در نظر گرفته شود در ضمن نام "مجتمع سپید" هم به نام "مجتمع شهدای سلامت" تغییر خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه